ה918 ספיידר – מכונית העל ההיברידית של פורשה אשר נחשפת לראשונה בתערוכת פרנקפורט, מציגה נתונים שקצת קשה לעכל(!). הנתונים הסופיים שנחשפים, טובים משמעותית מהנתונים שהיצרנית מסרה לפני כחודשיים. פורשה מבצעת שיפור ביצועים של הרגע האחרון אל מול המתחרות מבית פרארי ומקלארן.ה918 ספיידר היא היורשת של הקאררה GT , כבוד!

רכב עוצר נשימה
נתונים חסרי תקדים
שימו לב, זאת לא טעות הקלדה. 2.6 שניות מעמידה למאה קמ"ש.
לצורך השוואה,
שברולט קורבט וסובארו אימפרזה טורבו עומדות על הטווח שבין 4 ל 5 שניות מעמידה למאה קמ"ש. הפורשה מצויידת ביחידת מנוע היברידית המפיקה 875 כ"ס ומחזיקה בשיא עולמי של 7 דקות להקפה סביב הנורבוגרינג, מסלול מפורסם ומסוכן מאוד.
שילוב של מנועי בערה עם מנועים חשמליים
מהנדסי
פורשה בנו שילוב היברידי שמתבסס על מנוע V8 עוצמתי בנפח 4.6 ליטר עם הספק מפלצתי של 600 כ"ס ומשתלב עם שלושה מנועים חשמליים בעלי הספק כולל של 282 כ"ס וסוללות ליתיום עם קירור נוזלים ואופציית טעינה משקע חשמלי ביתי. השילוב העוצמתי הזה מפיק לא פחות מ-875 כ"ס ובאמת מאפשרים נתוני האצה קשים לעיכול. דרך אגב, המכונה המהימה הזאת מגיעה למהירות מירבית של 344 קמ"ש.
היברידי?
למרות כל הרעש וביצועי העל , פורשה מוסרת שנסיעה בעזרת המנועים החשמליים בלבד מאפשרת מהירות מירבית של 150 קמ"ש לטווח נסיעה של מעל ל30 ק"מ. נתוני צריכת הדלק שפרסמה החברה, הזויים לחלוטין – 33 ק"מ לליטר. מעבר לשילוב של מנוע היברידי, עשו כאן עבודה נהדרת כדי להפחית במשקל ושלדת הרכב בנויה כולה מקרבון. לצערינו המערכת החשמלית שוקלת לא מעט ומציבה את משקל הרכב על 1700 ק"ג.