פורד טרנזיט קסטום היה הדגם היחיד מבין משתתפי המבחן שצוייד בשש כריות אויר לנוסעים מלפנים ומאחור וסיפק נתונים מרשימים. 84% בהגנה על מבוגרים 90% בשמירה על ילדים ו48% בהגנה על הולכי רגל. בובות המבחן של הקאסטום ספגו מכות בעוצמות פגיעה נמוכות. גם במגוון המבחנים האחרים כמו פגיעת צד ופגיעה חזקה מאחור, הטרנזיט קאסטום שמר על תוצאות מעולות.ד"ר מיכאל רטינגן מארגון Euro NCAP קורא ליצרני הרכבים להשקיע מאמץ גדול בהתקנת מערכות בטיחות שיגנו על הנוסעים.

הבדלי הריסוק והביטחות של רכב וואן מול רכב פרטי על הכביש
הגנה על הולכי הרגל
כאן התוצאות מדאיגות, גם באופן הגיוני היינו מעדיפים להדרס ע"י רכב משפחתי ולא ע"י וואן עוצמתי. בחלק מהוואנים ההגנה על רגלי הולכי הרגל מוגבלת ואינה אחידה. ההגנה על ראשם של ילדים או מבוגרים נמוכה למדי, כמובן שיש משקל רב לאיזור הפגיעה בחזית הרכב. ביונדאי i800 לדוגמא קיים סיכון חמור לפגיעה בראשו של הולך הרגל.
אבזור בטיחותי
ב
פורד טרנזיט קסטום שזכתה לשבחים בנושא הבטיחות, השקיעו מחשבה רבה בעיצוב החלק הקדמי של הרכב ובהוספת אבזור בטיחותי. הטרנזיט מצוייד בוילון אויר צידי אשר מסייע בפגיעות צד, כמו כן צויידה הטרנזיט במערכת בקרת סטייה מהנתיב.כל מערכת נוספת כזאת שמותקנת באוטו , מפחיתה את הסיכויים להיות מעורבים בתאונה. ביונדאי i800 מותקנת מערכת בקרת יציבות כסטנדרט אך הם לא טרחו להתקין מערכת שמתריעה על חגירת חגורות.

נהיגה בכלי רכב חזקים צריכה להיעשות במודעות לסכנות השונות
נסיעה בטוחה
בהתחשב במבחני הריסוק אותם ערכו האיגוד האירופאי עבור רכבי הוואן, נקבע כי בניגוד לרכבים הפרטיים, מרבית
רכבי הוואן והמסחריות אינן עומדות בסטנדרטים גבוהים של בטיחות בזמן תאונה ולכן כל מי שנוהג על רכבים אלו צריך לקחת את זה בחשבון ולנהוג בזהירות יתרה.