התכנית הלאומית של גריטת רכבים היא יוזמה משותפת של מספר משרדי ממשלה, משרד התחבורה, משרד האוצר והמשרד לאיכות הסביבה. הרעיון המרכזי של התכנית היא הורדתם של רכבים בני 20 שנה או יותר. רכבים ישנים אלה מזהמים הרבה יותר את האוויר וכמו כן רכבים אלה אינם בעלי מערכות בטיחות משוכללות הקיימות ב
רכבים החדישים יותר. לשון המילה גריטה היא מהמילה גרוטאה כלומר הפיכת המכונית הישנה לגרוטאה.

מכוניות בנות 20 ייכנסו לגריטה
בעלי המכוניות המעונינים בגריטת רכבם צריכים לעמוד בקריטריונים הבאים
-
הרכב הינו רכב פרטי אשר ברישיון הרכב כתוב סוג הרכב M1.
-
הרכב הוא בן 20 שנה לפחות – כלומר יוצר לפני שנת 1993.
-
הרכב צריך להיות בעל טסט בתוקף ובעל רישיון.
-
הרכב המיועד לגריטה צריך להגיע בנסיעה לאתר הגריטה.
-
במידה וכלי הרכב עומד בקריטריונים אלה בעליו יוכל להכניס אותו לגריטה ולקבל עבורו 3,000 שקלים.
מה עוד צריך לעשות לפני גריטת הרכב?
בעל הרכב המיועד לגריטה צריך להגיע למשרד הרישוי עם כלל המסמכים של הרכב הכוללים את רישיון הרכב ואת תעודת הזהות שלו. משרד הרישוי בעצם יבצע ביטול רישום של הרכב מסיבת גריטה. משרד הרישוי יקבל את הבקשה ולאחר מכן ינפיק רישיון רכב זמני חדש עד המועד בו הוא צפוי להיכנס לגריטה.

בדרך לאוויר נקי יותר בעולם
תקציב תכנית הגריטה בישראל
תכנית הגריטה הלאומית התקיימה בישראל בשנים האחרונות כמה פעמים. בכל פעם שהתקציב של התכנית נגמר התכנית הופסקה עד שקיבלה תקצוב מחדש. גם השנה במשרד התחבורה צופים שהתקציב ייגמר מהר יחסית וקוראים לציבור עם מכוניות המיועדות לגריטה למהר להכניס את המכוניות לתכנית כמה שיותר מהר.