מכוני המחקר השונים בענף הרכב ממשיכים לספק תוצאות ונתונים אודות שוק הרכב העולמי לשנת 2013. בשנים האחרונות עולם הרכב ידע לא מעט שינויים וזעזועים, בין אם זה המשבר הכלכלי בארצות הברית שכמעט וחיסל את תעשיית הרכב במדינה, מספרי המכירות הנמוכים בשווקי אירופה השונים, רעידות האדמה שהתרחשו ביפן ופגעו קשות במספר יצרניות רכב ועוד. עד כה בשנת 2013 ניתן למצוא נקודות אור בשוק האמריקאי הגדול וגם בהתאוששות מסוימת של השוק האירופי.

ארצות הברית מובילה את שווקי הרכב בעולם
השוק האמריקאי הוא המוצלח ביותר בעולם
בתשעת החודשים הראשונים של השנה שווקי הרכב הגדולים ביותר בעולם הם השוק האמריקאי עם 11.8 מיליון רכבים חדשים שעלו על הכביש ושוק הרכב בסין שבו עלו הכביש 11.6 מיליון כל רכב. השוק הסיני הוא בהחלט המקום החם ביותר בתעשיית הרכב וניתן לראות לא מעט יצרניות אירופאיות כמו
פיג'ו,
מרצדס ו
אודי שמנסות לבצע דריסת רגל במדינת הענק.
אירופה מתחילה בהתאוששות
השוק האירופי שבאופן מסורתי מציג מספרי מכירות גדולים לא מצליח לחזור לשיאו אך חודש ספטמבר האחרון יכול להיות נקודת המפנה. בחודש שעבר הציגו שווקים אירופאים שונים להציג עליות בנתוני המכירות ובסך הכול נרשמה עלייה של מעט יותר מ-5 אחוזים במכירות ביבשת. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2013 ישנה ירידה של 4 אחוזים בסך המכירות בשוק.

כלמוביל מובילה בישראל את השוק
מה המצב בישראל?
בישראל, שוק הרכב המקומי שלנו הוא יציב למדי בשנים האחרונות עם שינויים קלים של אחוזים בודדים מדי שנה. תשעת החודשים הראשונים של שנה מציגים שיפור קל במכירות בישראל. יבואנים רבים בישראל זוכים לשנה מאוד מוצלחת, כלמוביל – יבואנית מיצובישי ויונדאי לדוגמא, מציגה שנה עם מספרי מכירות גבוהים במיוחד.