מעסיקים בארגונים ואפילו אנשים פרטיים עדיין לא יודעים מהו ההבדל בין שתי שיטות החכירה, אולם לאחר שהקלפים נמצאים ביד, רצוי לעשות השוואת מחירים בין חברות הליסינג ולהגיע למסקנה – מהי ההצעה המשתלמת ביותר. בכל אחת מהשיטות יש יתרון או חיסרון לגבי אותו סוג אוכלוסיה אליו היא פונה. כשמדובר בהשקעת סכומים גבוהים כאלו לאורך זמן, חשוב לדעת שישנה אפילו אפשרות להתמקח בין סניפי החברות, ולקבל עסקה טובה יותר.
ליסינג מימוני – בקהל היעד
קהל היעד בליסינג מימוני הוא בעיקר אנשים פרטיים שרוצים ליהנות משימושיו של רכב מאז שהוא עומד לראשונה על הכביש ועד שפגה תקופת האחריות שלו. ניתן לומר שהרוכשים מקבלים את חלק הארי של העסקה, כשהם משלמים על ההשכרה בלבד בתקופה המחולקת לחודשים. הם ישלמו פחות ממחיר הרכב, ומצד שני אם ירצו לקנותו יוסיפו עוד סכום סמלי.
ליסינג תפעולי – קהל יעד
ליסינג תפעולי מתאים לעסקים ולארגונים בעלי ציי רכבים. העסקה תירשם כהוצאה, וניתן להקדים את ההוצאות של הרכב לצרכי מס (בתפעולי – 30% לעומת מימוני – 15%-20%). ישנם מסלולים "יבשים" כלומר – ההוצאות של הרכב יפלו על החוכר, וישנם מסלולים "רטובים" שבהם העסקה כוללת ביטוח ושירותים נוספים מטעם חברת הליסינג.
האחריות של חברת הליסינג
חברת הליסינג מספקת אחריות על הרכב כשמדובר בעיקר על ליסינג תפעולי "רטוב". כאן, נציג מטעם חברת הביטוח יגיע לאסוף את הרכב מכל מקום לצורך שטיפה או תיקון, טיפול או רישוי. בכל שאר המקרים, האחריות לגבי הרכב וכן הוצאות הביטוח נופלות על כתפי החוכר או השוכר, אלא אם הרכב המושכר נמסר כשהוא פגום מלכתחילה.