בחודש אוגוסט האחרון נכנס לתוקפו עדכון המס הירוק החדש ולפיו חושבו מחדש נוסחאות זיהום האוויר של הרכבים השונים הנמכרים בישראל. דרגות זיהום האוויר שונו ומכוניות רבות שנהנו בעבר מרמת זיהום נמוכה יחסית מצאו את עצמן פתאום בדירוג יותר מזהם ועל כן הצרכנים נאלצו לשלם יותר עבור המכוניות הללו. כל תעשיית הרכב הייתה ממש בחרדה לקראת המחירים החדשים והערכות אמרו שהצרכנים ייספגו את התייקרות המחירים, אז כעת, כמעט חודשיים אחרי – מה השתנה?

מכוניות הדיזל ספגו את התייקרות הגבוהה ביותר
התייקרות לרכבי הדיזל
החשש הגדול ביותר של מספר יבואנים היה העלייה במחיר של דגמי הדיזל השונים הנמכרים בישראל.
רנו למשל שמשווקת גם את
רנו פלואנס דיזל,
רנו קנגו ודגמים אחרים התייקרו לעת עתה בכ 3000 שקלים, אומנם התייקרות אך הרבה יותר מתונה ממה בעת עדכון המס. יבואנים אחרים בישראל ייקרו את דגמי הדיזל שלהם כמו סקודה אוקטביה החדשה בגרסת הדיזל התייקרה בכ 10 אלפים שקלים.
המכוניות הקטנות לא התייקרו
בגזרת המכוניות הקטנות נרשמו עליות קטנות במחירי הדגמים וביניהם עלייה של אלף שקלים במחירה של קיה פיקנטו ופורד פיאסטה. דגמים אחרים כמו מאזדה 2 ויונדאי i10 לא השתנו ואלו ממשיכים להימכר במחיר דומה למה שנמכרו לפני עדכון המס הירוק.

מכוניות המיני לא מתייקרות בניתיים
האם המחירים יעלו בקרוב?
עד כאן לחדשות הטובות, ליבואנים השונים בישראל התאפשר להוציא את המכוניות החדשות מהנמלים עד לתחילת החודש ולמכור אותם ללא עדכון המס הירוק. החל מחודש הבא המיסוי הירוק החדש צפוי להיכנס בצורה משמעותית יותר למחירי הרכבים החדשים השונים וייתכן שנראה שינוי במחירונים של יבואני הרכב.