המצב הכלכלי באירופה בשנים האחרונות אינו מזהיר עם אחוזי אבטלה שרק הולכים וגדלים ואנשים רבים אינם יכולים להגיע להכנסה ראויה לחיים נוחים כפי שהיו להם לפני מספר שנים. הירידה בהכנסה ובמצב הכלכלי נותנת את אותותיה על שוק הרכב האירופי שנמצא בשפל גדול מתחילת השנה ולמעשה לא נראה עתיד ורוד יותר לקראת החודשים הבאים והשנים הבאות.
אירופה לא יוצאת מהמשבר
אירופה לא יוצאת מהמשבר
שוק הרכב הגרמני
מכירות הרכבים באירופה היו לאורך שנים יציבות למדי ולכן המצב הנוכחי של ירידה במכירות היא עניין די משמעותי לתעשיית הרכב האירופאית. בגרמניה למשל שוק הרכב מסכם ירידה של 7 אחוזים במכירות מתחילת השנה, נכון שנמכרו כמעט 2 מיליון רכבים אך ירידה כזו לעומת השנה הקודמת הוא דבר די משמעותי ליצרניות הרכב המקומיות בגרמניה. בחודש אוגוסט האחרון נמכרו 214 אלף רכבים חדשים בגרמניה וזהו השוק הגדול ביותר ביבשת.
 
ספרד עם המכירות הנמוכות ביותר
שווקי המכוניות השונים באירופה אף הם לא הצליחו לספק תמונה ורודה יותר עבור היצרניות כאשר בצרפת נרשמה ירידה של 11 אחוזים ביחס לחודש אוגוסט 2012 ונמכרו בסך הכול 85,565 רכבים, איטליה הציגה נתונים נמוכים ב 7 אחוזים ביחס לחודש אוגוסט 2012 עם כמעט 53 אלף רכבים וספרד היא בעלת הירידה הגדולה ביותר במכירות עם 38,872 רכבים חדשים שאלה בעצם 18 אחוזים פחות ממה שנמכרו באוגוסט 2012.
ירידה גדולה בכמות המכירות ביבשת השנה
ירידה גדולה בכמות המכירות ביבשת השנה
בעיה ליצרניות האירופיות
חשוב לזכור שברוב המדינות האירופאיות קיימות יצרניות מקומיות הנשענות על השוק המקומי שלהן, כך למשל ניתן למצוא את סיאט הספרדית שאומנם מצליחה מחוץ לספרד בצורה טובה אך כמובן שנפגעת בגלל מצב שוק הרכב הספרדי. בשל המצב של ענף הרכב באירופה יצרניות רבות בוחרות לייצר ולשווק את דגמיהן השונים במזרח הרחוק כמו למשל פיג'ו וסיטרואן שמנסות להשתלב בשוק הרכב בסין.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר