שוק הרכב העולמי סובל ממשבר עמוק ומתמשך בכל הנוגע למכירות, שווקי אירופה נמצאים במצב קשה עם ירידות במכירות כמעט בכל השווקים המקומיים ואפילו מדינות בהן היה גידול עקבי במכירות נמצאות כעת במשבר עמוק. הפתרון של יצרניות הרכב היא להחזיר לעולם דגמי מכוניות זולות של מותגים שכבר לא מייצרים את המכוניות שהיו כאן בעבר.

מותגי העבר יחזרו לשוק
דאסטון חוזרת
חברת ניסאן כבר הודיעה על ייצור חדש של מותג הדאטסון שהיה הצלחה עולמית בשנות ה-80 ולקראת שנות ה-90 נטמע בחברה היפנית ניסאן. הרעיון של
ניסאן הוא לא לגרום לדגמי החברה להגיע ברמת גימור נמוכה וזולה אלא ליצור מצב שבו החברה מייצרת מוצר זול ובסיסי תחת שם אחר אך עדיין מזוהה עם מורשת ארוכה ואמינה של מכוניות. לפי ניסאן, הדאטסון תחזור לזירה העולמית בשנת 2014 והיא תיוצר בהודו.
דאצ'יה הרומנית גם תחזור
חברה נוספת שתציג מותג ישן היא
רנו, החברה הצרפתית בלעה את יצרנית הרכב הרומנית דאצ'יה ובכמה מדינות באירופה ניתן לראות את דגמי רנו השונים מגיעים תחת לוגו החברה. המכוניות של דאצ'יה ישווקו עם רמת גימור בסיסית ביותר אך יהיו בעלות עיצובים חדשים ומקוריים. המכוניות של דאצ'יה יכולות להשיג נתח שוק משמעותי באירופה.

האם הישראלים יירכשו את הרכבים הללו
המותגים בישראל
מעניין יהיה לראות מה יקרה אם יגיעו הדגמים הזולים יותר לישראל, מצד אחד הקהל הישראלי אוהב רכבים המתומחרים בזול אפילו אם הרכבים הם שונים ממה שהכירו בעבר, כך עלתה לה קטגוריית המיני בישראל בשנים האחרונות עם קיה פיקנטו, סוזוקי אלטו ועוד. אך מצד שני הקהל הישראלי לא הולך על מותגים שאינם נחשבים בעיניו לאמינים כמו גרייט וול הסינית שלא מצליחה למכור את דגם הסופר מיני החדש ששיווקו החל מתחילת השנה.