קבוצות רכבים נקראות גם קבוצות לשווי שימוש ברכב. יצרניות הרכבים קובעות לכל דגם – באיזו קבוצת שווי שימוש יהיה ולכן לכל רכב ישנה הגדרה משלו שעל פיה מתמחרים את שווי ההשכרה שלו (לדוגמה – רכב יוקרה, רכב מסחרי או שטח ורכב פרטי לא ישתייכו לאותה קבוצת רכבים על פי רוב), מתמחרים את שווי הביטוח שלו ועוד. הקבוצות כיום מחולקות לדוגמה לרכבים מדרגה 1, דרגה 3, לרכבים קומפקטיים, למיניוואן ולרכבי שטח (44X).


אחזקת רכב צמוד מטעם העבודה – הטבה
עובד שיש לו מכונית צמודה מטעם מקום העבודה, זכה בהטבה, הרי אינו משתמש בה אך ורק לצרכי נסיעות הלוך וחזור מהבית לעבודה. על – כן בחוק נקבע, כי העובד יאלץ לשלם מס על מכוניתו הצמודה, כשגובה המס יהיה תלוי בגובה מחיר המכונית, כלומר – בקבוצת שווי השימוש שלה שמסווגת את המס לפי רמת הקבוצה של המכונית.

השינוי מינואר 2010
בינואר 2010 נכנס לתוקף השינוי בשווי שימוש לינארי – רציף. הרפורמה הזו טוענת לשווי שימוש שיחושב כאחוז ממחיר המכונית עצמה(האחוז הוא קבוע ועומד על 2.04%), ולא על פי קבוצת המחירים שהוגדרה לרכב מראש. לכן ניתן לומר כי כיום כבר פחות ופחות משתמשים במונח קבוצת שווי מחיר בהקשר המיסוי שלו.

קבוצות רכבים בישראל
בישראל ישנו מבחר סלקטיבי של רכבים (אין מבחר כולל של כל יצרניות הרכב או של כל המותגים הנמכרים), אולם לא משנה איזה סוג רכב מייבאים או שוכרים, הוא ישויך לקבוצת הרכב הרלוונטית, כשבישראל יצרניות הרכב המובילות הן למעשה פורד, רנו, מאזדה, יונדאי ופיאט, כשלכל אחת מהחברות הללו יש דגמים כמעט בכל קבוצת רכב.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר