בשנה האחרונה ניתן לשים לב לעלייה ברמת הלחץ והחרדה על כבישי ישראל, לפני כניסה לצומת אנו עדים להאטה פתאומית וחזקה של הרכב מלפנינו וגם בכבישים מהירים ניתן לראות האטה מאסיבית של כל הרכבים בבת אחת. הסיבה לחרדה זו היא הפריסה של מצלמות אכיפת המהירות של אגף התנועה במשטרת ישראל וכעת לאחר שנה של פעילות פורסמו הנתונים של מצלמות אלה.

יותר מ 80 אלף דוחות הנפיקו המצלמות
עד סוף השנה יתווספו עוד מצלמות
מעט יותר מ-84 אלף דו"חות הונפקו לנהגים בישראל בשנה האחרונה ממצלמות האכיפה השונות כאשר רק 7,148 מהם הם קנסות על מעבר באור אדום. כלומר יותר מ 90 אחוזים מהדוחות שהונפקו הן על עבירות מהירות מופרזת שתועדו על כבישי ישראל, זהו נתון מדהים וגבוה בצורה בלתי רגילה. חשוב לזכור שלא בכל כבישי ישראל קיימות מצלמות אכיפה והפריסה של משטרת ישראל עדיין לא הושלמה.
מצלמות הרמזור פועלות המון
נתון מעניין נוסף שפורסם השבוע הוא שיותר ממחצית דוחות המהירות שהונפקו צולמו על ידי מצלמות רמזור, אין זה אומר שהאנשים עברו באור אדום אלא מצלמות הרמזור צילמו את הנהגים בחריגה של מהירות בזמן חציית הצומת. לא פעם ראינו פרסום ברשת החברתית או במייל שלנו על כך שמצלמות הרמזור מבצעות אכיפת מהירות שעולה על מהירות כלשהי – המשטרה אינה מפרסמת את המהירות בה מצלמות הרמזור מצלמות את הנהגים.

לא מעט כסף זורם לקופת המדינה
הגדלת ההכנסה של המדינה מקנסות הכביש
לא מעט ביקורת עלתה בשנה האחרונה על פריסת המצלמות השונות בכבישי ישראל, לטענת רבים היא שכל ייעוד המצלמות היא הגדלת ההכנסה של המדינה והמניעה של תאונות הדרכים אינה אפילו קרובה לשאיפה של אגף התנועה במשטרת ישראל. משטרת ישראל הגישה בקשה להציב תמרור מתריע על מצלמות אלה כדי להביא לנסיעה בטוחה יותר ופחות קנסות.