על כבישי ישראל קיימות כמעט 80 אלף משאיות בגדלים שונים המספקות מערך עבודה לעסקים שונים ברחבי הארץ. עבודתו של נהג המשאית היא קשה ומאומצת וכוללת שעות נהיגה רבות בכל מזג אוויר. על נהג המשאית להיות מקצועי בכל אספקט בנהיגה במשאית ועליו להכיר את הכלי רכב בו הוא נוהג בצורה אבסולוטית כדי למנוע תאונות מיותרות.

לימודי נהיגה על משאית
לימודי נהיגה כבר בגיל צעיר
את לימודי נהיגה על משאית ניתן להתחיל בגיל 17 ואת מבחן הרישוי ניתן לגשת בגיל 17.5, בעבר היו צעירים קיבוצניקים עושים רישיון למשאית כסטנדרט בכדי לעזור למשק אך כיום כבר יותר ויותר צעירים עושים את הרישיון למשאית כדי להבטיח לעצמם עבודה להמשך חייהם. צעירים אחרים גם עושים בהרבה מקרים את הרישיון למשאית על חשבון הצבא בעת הגיוס.
נהיגה במרחב עירוני ופתוח
לימודי הנהיגה כוללים שיעורים במרחב עירוני צפוף וכמו כן גם בכבישים פתוחים כדי להכיר את כל ההיבטים של הנהיגה במשאית. השיעורים מועברים על ידי מורי נהיגה מקצועיים המכירים את עולם המשאיות וכמו כן גם את עולם ההובלה וההפצה. כך למשל לימודי הנהיגה על משאית גם מתייחסים לאופן שבו המשאית צריכה לעצור בשולי הכביש כדי לפרוק סחורה או כיצד לתמרן עם המשאית ברחובות צרים.

מגוון רחב של עבודות בשוק
אחריות גדולה על נהג המשאית
נהג המשאית מחזיק באחריות כבדה על כתפיו בזמן הנהיגה. לפי נתונים שמתפרסמים כ-10 אחוזים מכלל התאונות בישראל מעורבות משאיות, אלה הם נתונים גבוהים לרכבים אלו ובמיוחד לאור הכמות הקטנה של כמויות המשאיות הנמצאות על הכבישים ביחס למכוניות פרטיות. המעורבות של
משאיות בתאונות דרכים היא קטלנית בהרבה מקרים וחשוב שנהגי המשאיות יידעו לפעול במקרי חירום.