יצרנית הרכבים קיה, שבעבר הציגה באולמות התצוגה בעיקר דגמים בגווני האפור, ללא ייחודיות ועיצוב מיוחד, היא הפתעת השנה בעולם רכבי הפנאי עם הקרוס GT. יש צורך באומץ ותעוזה להתחרות נגד רכבים יוקרתיים שעומדים מאחורי מותגים ותיקים עם ניסיון עשיר. קיה היא החברה הבולטת של שנת 2013 ומשחזרת במידה מסוימת את המהפך שעשתה היצרנית לקסוס בשנות השמונים כשיצאה עם דגם ה-LS שהיה אז חדשני. עם זאת, קיה לא עשתה זאת לבד, אלא בעזרת עזרה קטנה מהחברה יונדאי שגבתה אותה בהחלטה העיצובית האמיצה.

קניה נכנסת חזק בשוק היוקרה
רכב פנאי עם תעוזה
קרוסGT הוא ההפתעה הגדולה ברכבי הפנאי של שנת 2013 ובעושה שימוש בעיצוב מרהיב שמילים יתקשו לתאר. בניגוד לבחירות העיצוביות בעבר, קיה שיווקה מכוניות בצבעים מטאלים מיוחדים ועיצוב שמכוון לעתיד. מהו
רכב הפנאי הטוב ביותר בישראל? ייתכן שהתשובה השנה תהיה קרוס GT. הרכבים של אודי וב.מ.וו נמוכים בהשוואה לקרוס שאורכו 490 ס"מ והרוחב 201 ס"מ והבסיס של הגלגלים באורך של 301 ס"מ ( יותר גדול מדגם ה Q7-). אמנם הגובה של הרכב רק 166 ס"מ, אך זה מעניק חזות ייחודית שמשדרת דינאמיות ומהירות.

העיצוב החדשני והצבעוניות המפתיעה הם רק קצה המזלג
אופנה היברידית
העליה במחירי הדלק והעיסוק הגובר באיכות הסביבה אינו נעלמת מעינה של קיה ורכה הקרוס GT בנוי כצו האופנה ומשלב מנוע בנזין עם מנוע חשמלי. הרכב החדש הוא חלק מהיצע המכוניות החסכוניות ביותר בישראל ושייך לקבוצת ה
רכבים ההיברידים הרבים ההופכים פופולארים בשנים האחרונות. לקרוס יש מנוע מסוג V עם נפח של 3.8 ליטר ומנוע העובד על חשמל, 400 כוח סוסים ומומנט חזק (69 קג"מ). בנוסף, המצבר של המנוע החשמלי מאפשר לרכב נסיעה בטוחה של 32 ק"מ מבלי להשתמש בדלק.
יתרונות מול חסרונות
העיצוב החדשני והצבעוניות המפתיעה הם רק קצה המזלג והרכב החדש של היצרנית הקוריאנית מציע כוח, מהירות וחסכון בדלק. עם זאת, קיה נכשלה בעבר עם רכב השטח מוהאבי שב2010 הפסיקו לשווקו ולכן יש התלבטות בין בחירה בקרוס למותגים ותיקים יותר. עם זאת, חשוב לציין שלמרות ניסיון הקודם של קיה, בזכות העיצוב המהפנט של הקרוס GTיהיו לא מעט לקוחות מרוצים.