רק לפני כחודשיים בזמן הסערה הגדולה נרשמו ברחבי הארץ פקקי תנועה גדולים ובעיקר באזור גוש דן. החשש הגדול של משרד התחבורה והממשלה היא שפקקי הענק יתחילו להיות גדולים יותר וארוכים יותר ובכך תהיה פגיעה גדולה במשק. אחד הפתרונות שכבר יישומו בוצע בניסוי הוא הטלת מס על רכבים המגיעים למרכז גוש דן. מס זה כולל בתוכו חישוב של זמן הנסיעה של כל כלי רכב, המיקום ממנו יוצא הנהג וכמות הזיהום של הרכב

כבישי תל אביב יעלו כסף
כבישי תל אביב יעלו כסף
שקל וחצי לקילומטר
המטרה העיקרית של המיסוי היא להוריד את מספר כלי הרכב על הכבישים בשעות העומס. החישוב של המס מסתכם בשקל וחצי לכל קילומטר שבו תיסעו בכבישי גוש דן. חלום הבלהות יכול להתקיים וירקום גידים אם הניסוי שעורך בימים אלו משרד התחבורה. העומס הגדול בכבישי ישראל קיבל הקלה מסוימת בשנים האחרונות אחרי מניעת הכניסה של משאיות כבדות לכבישים המהירים כדי לחסוך במקום על הכבישים הסואנים. 
 
האח הגדול ברכב שלנו
הדרך שבה ייגבה המס הוא באמצעות מכשיר הנמצא ברכבנו שבו יידע משרד התחבורה איפה היינו בכל זמן. אפשרות זו מטרידה אפילו יותר מאשר גביית המס עצמו מכיוון שכך המידע עלינו יהיה גדול במיוחד ויוכלו לדעת איפה אנחנו בכל זמן נתון.
עדיף יהיה להשאיר את הרכב בחנייה
עדיף יהיה להשאיר את הרכב בחנייה
פעם שנייה שבה עולה התכנית
לא ידוע מתי משרד התחבורה מעוניין להחיל את החוק החדש אך זוהי לא הפעם הראשונה שנושא זה עולה לסדר היום. כבר בשנת 2011 הייתה הצעה לפיה נהגים המגיעים למרכז גוש דן יחויבו באגרה, כיום כבר מוסר משרד התחבורה ששלב הניסוי של התוכנית יוצא לדרך. הקולות נגד ביצוע התוכנית היא שכל עוד התחבורה הציבורית אינה יעילה אין לקחת מהאדם הפרטי מס על שימוש ברכבו. 
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר