בשנים האחרונות אנו רואים את רכבי הקרוסאובר עולים במספרי המכירות ומהווים אלטרנטיבה טובה לאלו המחפשים רכב משפחתי גדול ונוח. תופעה מעניינת שיצרניות שונות הפכו את רכבי השטח שלהן למין רכב כלאיים הנראה כמו ג'יפ אך ללא היכולות של רכב שטח. רכבי SUV שהיו פעם פאר היצירה ששילבו בצורה מצוינת התנהגות כביש, חווית נהיגה ואפשרויות של ירידה לשטח כבר נראים יותר כמו רכבי כביש שדרך כורכר היא שיא השטח שירגישו.

יונדאי סנטה פה פחות מתאימה לשטח
יונדאי הופכת לעירונית יותר
יונדאי סנטה פה למשל זהו רכב שבשנים האחרונות היה הצלחה מסחררת כי היה רכב נוח למדי עם התנהגות עירונית לא מאיימת וכמו כן גם הייתה לנו את האופציה לנסוע לטיול ג'יפים ולדעת שהרכב שלנו ישרוד את השטח ויחזיר אותנו בשלום לביתנו. כיום כדי לרדת לשטח של טיול 4X4 כבר לא כל כך בטוח שנצא עם רכב זה.
נוחות בנהיגה בכביש
מידות הרכב של
יונדאי סנטה פה קטנו טיפה ביחס לדגם הישן יותר, הדגם החדש הונמך בלא פחות משמונה סנטימטרים שמרווח הגחון איבד 1.8 סנטימטר, אומנם תא הנוסעים של הסנטה פה הוא מרווח יותר מהדגם היוצא, אך השינויים במידות הרכב בהחלט פוגעות ביכולות השטח שלו. התנהגות הכביש וחווית הנהיגה מספקת לנו הנאה עצומה ובעיקר נוחות בנסיעה עירונית או בינעירונית.

גם קאיה ספוטאז כבר טובה יותר בכביש
יצרניות רכבים נוספות
לא רק הרכב של יונדאי הפך לקטן יותר ועירוני יותר.
קאיה ספורטאג' היה בעבר רכב שטח קטן ונוח שהיה צולח כל מעבר קשה או עליות קשות בשטח.
פורד אקספלורר אפשר לנו בעבר נסיעת שטח מעניינת עם כוח עצום וכיום הוא משמש כרכב שהירידה מהאספלט גורמת לו לחוסר נוחות. אז לסיכום ניתן לומר שקיימת מגמה של עידון רכבי השטח שהיו בעבר לרכבים המותאמים יותר ליומיום ופחות לכניסה לשטח.