מספר הקטנועים והאופנועים שנמכרו בשנת 2012 עומד על 13,605 ירידה של עשרה אחוזים משנת 2011 ומסכם ירידה של כ-25 אחוזים בשלושת השנים האחרונות. כמעט מחצית ממכירות רכבי הדו גלגלי שייכות ליצרנית הקטנועים הפופולרית סאניאנג.
.jpg)
ירידות במכירות רכבים דו גלגליים
מעבר לרכבים זולים
שתי סיבות עיקריות לירידה במכירות כלי הרכב הדו-גלגליים בישראל בשנים האחרונות.
1. מחירי הביטוח הגבוהים שעלו בצורה משמעותית בשנים האחרונות פוגעים בענף כולו ובעיקר באלו המעוניינים לרכוש את האופנוע או הקטנוע הראשון שלהם. ההערכה היא שבשנה הקרובה יירד מחיר ביטוח הדו גלגלי במאות שקלים כתוצאה ממספר תאונות נמוך בשנת 2011. חברות ביטוח מסמכות על שנה זו כדי לחשב את מחירי הפוליסות והביטוחים.
2. רכבי המיני הזולים והנוחים המאפשרים נסיעה עירונית חסכונית ואפשרויות חנייה נוחות יחסית בעיר. כמובן שמבחינת מחיר המכונית מול הרכב הדו-גלגלי עדיין יש הבדל גדול אך הנוחות של הרכב אנשים רבים מעדיפים את נוחות הרכב ואינם מעוניינים לעבור לדו גלגלי.
סיום שנה בירידה במכירות
חודש דצמבר האחרון היה הגרוע ביותר בכל 2012 וסיכם רק 525 רכבים דו-גלגליים חדשים שנמסרו בישראל. ביחס לחודש דצמבר 2011 זו ירידה של 20 אחוזים. יבואניות האופנועים והקטנועים קיוו לעלייה מסוימת לקראת סוף השנה כדי שתוכל לרומם את הענף ולהביא אותו למספרים טובים יותר אך אכזבת החודש הנועל את השנה ניפצה את התקוות.

רכבי המיני הזולים פוגעים בשוק האופנועים
קטנוע עם 4 גלגלים
מגמה דומה של מכירות נמוכות בשוק הדו גלגלי נרשמות גם באירופה. איגוד יצרני הדו-גלגליים באירופה אינו משחרר בינתיים נתונים רשמיים על מספר אופנועים וקטנועים שנמכרו בשנה האחרונה אך נראה כי המגמה של שנת 2011 ממשיכה גם השנה. עם פתיחת השנה החדשה דיווחה יבואנית האופנועים הגדולה בשוק מטרו כי יגיעו מגוון רחב של דגמים חדשים לישראל שביניהם קטנוע בעל 4 גלגלים בעל התנהגות כביש נוחה עם מערכות יציבות המאפשרות נסיעה בטוחה.