בישראל ובעולם כולו נהוגה שיטת הליסינג שמאפשרת קבלת מימון נוח יותר לרכב, או לפחות שיטת תשלומים מתחרה בין שלל ההצעות למימון רכבים חדשים לגמרי. כך כל הצדדים מרוויחים: הרוכשים, שמקבלים רכב חדש ללא דאגות לפגמים שאינם נראים לעין ולמוכרים תחמנים – אלא מקבלים רכב עם אחריות מהיצרן, בדרך כלל מהדגמים החדישים והמבוקשים שיוצאים אל השוק. גם המוכרים נהנים מעסקה נוספת בשוק תחרותי, ולעתים קרובות, גם גורמים כמו צד שלישי נהנים ממתן אפשרות לרכישת רכב באמצעות הלוואה.

לשיטת הליסינג יתרונות רבים אל מול רכישה במזומן
חברות אשראי מעניקות מסגרת חוץ בנקאית
חברות האשראי מעניקות פתרון של מסגרת אשראי חוץ בנקאית, כלומר – אינה תלויה במצב החשבון שבבנק, אלא ביכולת של הלקוח להעניק בטחונות לעסקה הזו. הלקוח משלם סכום מסוים של מקדמה – בדרך כלל את מרבית הסכום, ואת יתרת הסכום תשלם חברת האשראי. את ההתקשרות לגבי התנאים הכספיים יעשה בלקוח מול חברת האשראי.

כיום יש הלוואות חוץ בנקאיות רבות לרכישת רכב
עסקת ליסינג – לקבל רכב ולשלם 30% מהעסקה
בעסקאות ליסינג, משלמים כשליש ואפילו פחות ל
חברת הליסינג, כבטוחה להלוואה וללקיחת הרכב. בזמן החתימה על ההסכם ועם הגעת הרכב מהמחסנים, הלקוח משתמש בו עוד לפני ששולם הסכום לחברת הליסינג. בפועל, העסקה היא מול חברת הליסינג עם מחויבות חודשית להחזרים קבועים. ניתן "לשחק" בכמות החודשים להחזר ובכך לשנות גם את הריבית.
לקחת הלוואה מהבנק
לבנק יש מה שנקרא הלוואה יעודית לרכישת רכב, ואין זה משנה אם מדובר בהלוואה לרכב חדש או ישן. החיסרון שבכך – הבנק עלול לשעבד את הרכב לטובתו, כך שבמידה והלקוח אינו יכול להחזיר את ההלוואה כפי שהתחייב, הרי שהבנק יכול לעקל את הרכב.