כדי לקבוע את גובה הפרמיה בביטוח רכב חובה, מקיף וצד ג', יש לענות על אותם פרמטרים נדרשים. את הפרמטרים הללו פוגשים גם במחשבון ביטוח חובה, כשמתבקשים להזין אונליין את הנתונים של הנהגים הקבועים ברכב – ואת הנתונים של הרכב עצמו. כך, חברת הביטוח יכולה לערוך את הספקולציות שלה ואת התמחור המתאים. לפחות בביטוח חובה, מדובר במשהו שאין בו ברירה – את הביטוח חייבים לעשות. השאלה היא באיזו חברת ביטוח לבחור, והדירוג בין מחירי חברות הביטוח שיתקבל מהמחשבון יכול להצביע על המחירים הזולים יותר אל מול היקרים יותר.
כדי לקבוע את גובה הפרמיה בביטוח רכב חובה, מקיף וצד ג, יש לענות על אותם פרמטרים נדרשים. את הפרמטרים הללו פוגשים גם במחשבון ביטוח חובה
הקשר בין נהיגה בטוחה למחיר ביטוח רכב
ראשית, ניתן למצוא קשר ישיר בין השימוש בביטוח חובה בין אם צריך אותו ובין אם לאו, על מנת לתרום לבריאותו ולרפואתו של אדם שנקלע לתאונת דרכים. שנית, בעלי
פוליסות ביטוח רכב מודעים יותר לעניין התשלום על השימוש ברכב, ונזהרים יותר על מנת שלא לפגוע – לא ברכב ולא בנפשות הנוסעות בו או נפגעות ממנו.
קריטריונים שקשורים בנהג
מינו של הנהג משנה: נשים עושות פחות תאונות דרכים קטלניות באופן מובהק, לכן זוכות לביטוח רכב זול יותר. מצד שני, אילו משתמש ברכב נהג קבוע ממין זכר, המחיר יעלה. גם הגיל משנה – ככל שעולים בגיל – המחיר יורד (בדרך כלל, אלא אם ישנם סעיפים מייקרים). אילו הנהג עשה תאונת דרכים בשלוש השנים האחרונות או שקיבל שלילת רישיון – המחיר יתייקר.
מינו של הנהג משנה: נשים עושות פחות תאונות דרכים קטלניות באופן מובהק, לכן זוכות לביטוח רכב זול יותר
קריטריונים שקשורים ברכב
אילו מדובר ברכב נכים – הפרמיה אמורה להיות כביכול יקרה יותר או לא היא מסובסדת לכן המחיר משתנה. בנוסף, זה יכול להיות
רכב פרטי או מסחרי, משנתון ישן או חדש, שמכיל ארבעה נוסעים או יותר. גם לכריות האויר ברכב ולנפח המנוע ישנה משמעות למחיר.