לא מעט כתבות טלוויזיה שנערכו בנושא רכבי ליסינג ניסו להקנות מושג נרחב יותר – גם באשר לאופן השיטה וגם מה שבנוגע לכדאיות העלויות. העניין הוא שמדובר בתחום דינאמי, ולכן חשובה ההתעדכנות בנושא עלויות רכב מליסינג. אחת הדוגמאות לדינאמיקה בעולם עלויות הליסינג היא הרפורמה בשוק הליסינג התפעולי לעובדים. כיום, מסתבר שיותר משתלם לשכור את הרכב באמצעות ליסינג תפעולי פרטי מאשר דרך מקום העבודה. בנוסף, קיימות מספר שיטות ליסינג שפותחות אפשרויות נוחות לצרכן, גם מבחינת אמצעי התשלום וגם מבחינת התנאים.

כל עסקת ליסינג היא בנפרד ולפי התנאים שלה, אולם באופן גורף ניתן לומר שחברות ליסינג עורכות יבוא מקביל לרכבים ורוכשות ציי רכב גדולים
יתרונות בשירות ליסינג פרטי
ליסינג תפעולי פרטי עדיין משאיר את כל התנאים הנוחים שבהם נציגי חברות הליסינג לוקחים את הרכב מבית הלקוח ומטפלים בו – שטיפה, טיפולים שנתיים, לקיחתו לטסט ותשלומים לרישיון רכב ועוד, הכול תחת הוצאה קבועה וידועה מראש לחברת הליסינג.

בליסינג מימוני משלמים פחות, אולם גם מקבלים פחות שירותים: למעשה, משלמים רק על החזקת הרכב (השכרתו בלבד) לעומת ליסינג תפעולי שבו משלמים גם על כל מה שהוזכר קודם
אז הליסינג זול יותר?
כל עסקת ליסינג היא בנפרד ולפי התנאים שלה, אולם באופן גורף ניתן לומר שחברות ליסינג עורכות יבוא מקביל לרכבים ורוכשות ציי רכב גדולים – עובדות שמוזילות על מחיר הרכב מלכתחילה מול רכבי יבואן רשמי. הדגמים שרוכשים בעסקאות אלו אינם תמיד מן המאובזרים ביותר – עוד פתח למדרג מחירים. ניתן לתמרן בסכום הרבית אם משלמים יותר או פחות תשלומים, לכן רצוי לבקש כמה אופציות: חוזה לשנתיים, שלוש או יותר.
אז כמה משלמים?
ב
ליסינג מימוני משלמים פחות, אולם גם מקבלים פחות שירותים: למעשה, משלמים רק על החזקת הרכב (השכרתו בלבד) לעומת ליסינג תפעולי שבו משלמים גם על כל מה שהוזכר קודם. כשרוצים להשוות עלויות בין החברות יש לקחת את כל הפקטים המדויקים של הדגם בחשבון ואת סוג העסקה שעושים.