אם אין מזומן מספיק כדי לקנות את הרכב הרצוי, פונים למקורות המימון האפשריים לרכב. כיום, הדרך המקובלת לכך היא פניה לבנק, לחברות חוץ בנקאיות או הסדרת רכישה בעסקת ליסינג, כלומר – שכירת הרכב למשך שנים, וכשהעסקה הזו מסתיימת, ניתנת האפשרות להמשיך להשתמש ברכב תוך רכישתו, או לשדרג את העסקה לרכב חדש יותר. מכאן שאל משוואת שיקולים עיקריים בקניית רכב הזו נוספת דילמה – האם צריכה להיות בעלות על הרכב או מספיק שאתם המחזיק העיקרי שלו?
שאילתת הבעלות על הרכב
למרות שהבעלות עדיין נותרת בידי
חברת הליסינג, מלבד המשמעות הפיננסית בזמן מכירת הרכב אין הבדל של ממש בין רכב פרטי או רכב להשכרה לטווח ארוך. כשחברת הליסינג מוכרת את הרכב זהו רכב מיד ראשונה שנמכר בעלות זולה יותר משום שהיה תחת חברת ליסינג (והשוכר היה המשתמש העיקרי), וכך גם לאחר שרוכשים את אותו רכב ליסינג מאת החברה ובהמשך מעוניינים למכור אותו – הוא ימכר במחיר פחות יותר ממחיר מחירוני רכב פרטי.

למרות שהבעלות עדיין נותרת בידי חברת הליסינג, מלבד המשמעות הפיננסית בזמן מכירת הרכב אין הבדל של ממש בין רכב פרטי או רכב להשכרה לטווח ארוך
קל מבחינת שירות
מי שבוחר לרכוש את רכבו באמצעות ליסינג תפעולי, ודאי מאפשר לעצמו לדאוג פחות לרכב. הרכב זקוק לטיפול תקופתי? ללקיחתו למוסך לטיפול שלפני טסט או לטסט? צריך לשלם
ביטוח או רישיון שנתי לרכב? אל דאגה, חברת הליסינג כבר דאגה לזה. על השוכר נותר רק לשלם.

מי שבוחר לרכוש את רכבו באמצעות ליסינג תפעולי, ודאי מאפשר לעצמו לדאוג פחות לרכב
קל מבחינת מחיר
מבחינת המחיר, ניתן לחלק אותו לתשלומים. השיטה הזו של תשלום מקדמה ואת היתרה בתשלומים מאפשרת מרווח נשימה פיננסי למי שיש ברשותו רק את הרכב שאותו הוא רוצה להחליף ולקבל בעבורו שווה ערך למקדמה, מי שיש לו חיסכון צנוע של 20%-30% ממחיר הרכב ואת היתרה יכול לשלם מדי חודש.