ישנה נטייה להאמין, כי תחרות בין עסקים המעניקים מוצר או שירותים מסוימים עושים חסד עם הלקוח בסופו של דרך, כשעל לב הלקוח מתחרים באמצעים שונים כמו מחירים נמוכים והצעות שובות. השיווק היום נעשה יותר ויותר אגרסיבי, והצלחתו של עסק הופכת לא אחת ליכולתו להגיע ללב הציבור באופן אסרטיבי ואקטיבי. בתחום כמו
ביטוח רכב, השיטה הזו יוצאת מוצלחת במיוחד היות ויש צורך להתאים את החבילה ללקוח, משום שבין כה וכה אותו מבוטח שקיבל הצעה משתלמת לא יכול להמליץ לחברו על המוצר, משום שבין כה המוצר ישתנה בהתאם לנתונים, וכך גם המחיר.
איך הלקוח מגיע למסקנה המשתלמת ביותר?
הכלי הנפוץ והשמיש ביותר בקרב מבוטחים ולקוחות בכלל, הוא הכלי להשוואת מחירים. במקרה זה, ישנו טופס מקוון שמאפשר לנציגי חברות הביטוח לעיין בפרטי המבוטח ולהתקשר אליו בהקדם עם הצעה כובשת שמתעלה על פני האחרות. כל חברה מתמחרת את סעיפי הביטוח אחרת מרעותה, ויכולה להציע לבעלי פוליסות ביטוח דומות הצעות מחיר בהבדלים שמוערכים בגובה של מאות שקלים.
האפשרות לבחור
היתרון בשיטה הוא שהמבוטח מכיר את האפשרויות העומדות בפניו, ויכול לבחור בין מספר הצעות, ואפילו להתמקח. המבוטח חייב ממילא לבחור ב
ביטוח חובה אמנם, אולם אם לשים זאת בצד, ימשיך ויעשה חושבים לגבי היענות לביטוח מקיף ולביטוח צד שלישי. למרות שהם שני ביטוחים שהחוק לא מחייב בהם, עדיין מדובר בחיסכון של הון עתק, במקרה הלא צפוי שבו עלולים להשתמש בהם.
הצעה זולה – יותר טובה?
כבר ידוע מראש מה אומרים על מה שזול, אולם אם ניקח למשל סטודנט שמחזיק
רכב ומשלם על הוצאות הביטוח שלו, ביחד עם הוצאות מחיה אחרות שאין באפשרותו לשלם, הוא יעדיף כמובן ללכת על העסקה הכי זולה כדי לצאת ידי חובה. המחיר אינו מבטא את כדאיות העסקה, ויש להחליט על פי סעיפי החוזה.