לאחרונה (בשנת 2010) נעשתה רפורמה במיסוי לרכבים צמודים שמטעם העבודה – בחכירה. אם עד לפני 2010 השיטה הנהוגה הייתה על פי קבוצות רישוי, כעת השיטה מחשבת באופן ליניארי את שווי השימוש ברכב, ולפי זה הרכב ימוסה. הרכב שניתן מטעם העבודה משמש לא רק לזמן העבודה אלא לאורך כל שעות היממה – זהו רכב צמוד לכל דבר. בתלוש השכר רואים את הסעיף "שווי שימוש" – וזה מסמן את אותה תוספת הכנסה ששקולה לשווי הרכב שמשרת אותו. את הסכום הזה מצרפים לברוטו ומשם גוזרים את המס לפי מדרגות המס, ופה בדיוק העניין.

הליסינג התפעולי יותר נוח, משום שהוא לא דורש התעסקות
הליסינג התפעולי יותר נוח, משום שהוא לא דורש התעסקות

ליסינג תפעולי לפרטיים

בין אם הליסינג הפרטי משמש לפרטיים או לעוסקים מורשים, העניין הרבה יותר נוח כאן מבחינה כלכלית. כשמדובר בליסינג תפעולי מול רכישה, אכן תיעשה רכישה בשלב מאוחר יותר, אולם ככל שהלקוח ישלם, אותו סכום יקוזז משווי הרכב בתום עסקת ההשכרה. לא רק שהוא ישלם רק את הפער שנותר, אלא שישלים למחיר נמוך בכ-12% ממחיר מחירון רכב פרטי מקביל.
בין אם הליסינג הפרטי משמש לפרטיים או לעוסקים מורשים, העניין הרבה יותר נוח כאן מבחינה כלכלית
בין אם הליסינג הפרטי משמש לפרטיים או לעוסקים מורשים, העניין הרבה יותר נוח כאן מבחינה כלכלית

לעשות את זה דרך החברה?

פעמים קרובות הארגון מפעיל עסק לניהול ציי רכב בחברה ממיקור חוץ, או מטעם הארגון עצמו. המשמעות היא אפשרות להוזלה בתחזוקת הרכב, משום שחלק מהדברים עלולים להיות מסובסדים. בנוסף, ישנן חברות שמוזילות מחירים משום שמדובר בקולקטיב, וישנן חברות שעושות זאת תוך צמצום כמות השירותים שהן נותנות.

ליסינג תפעולי, כי זה יותר נוח
הליסינג התפעולי יותר נוח, משום שהוא לא דורש התעסקות – לא במחיר הרכב שמשלמים אותו בחבילה אחת לחודש, ולא בטיפול ברכב, אפילו אם זה אומר שטיפת רכב תוך לקיחתו ממקום הלקוח והחזרה לשם, לקיחת הרכב לטסט ותשלום על ביטוח רכב ועל רישויו.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר