נדמה כי הפוליסה לצד שלישי היא שולית לכאורה, ואין לה ייחוס במעמד כריתת החוזה מול חברת ההשכרות. בפועל, סביר מאוד להניח כי לאורך תקופת השכרה כה ארוכה כמו ליסינג, עלול להתרחש מקרה בו הנהג השוכר פוגע ברכוש של אחר, ואילו האחר תובע אותו בגין כך. התוצאה? השוכר אמור לשלם מכיסו, אלא אם עשה ביטוח לצד שלישי. במידה והחליט לעשות בעצמו, יידע את חברת הביטוח שכן אולי ישנו כבר ביטוח מטעמה שהוא משלם עליו.
נדמה כי הפוליסה לצד שלישי היא שולית לכאורה, ואין לה ייחוס במעמד כריתת החוזה מול חברת ההשכרות
האם חלה חובת ביטוח צד ג' על המשכירה?
לפי הנוהל משנת 2008 לעניין ביטוחי רכב אצל החברה המבטחת, חלה החובה לבטח את הרכבים לצדדים שלישיים באמצעות חברת הביטוח שהיא נטלה לעצמה. בנוסף, אותה חברת ביטוח יכולה לבחור ליטול על עצמה שלא להתקשר עם חברת ביטוח לצורך העניין ולכסות בעצמה את נזקי צד ג' כאילו הייתה מבטח מורשה לכל עניין.
החוק קובע הסתייגות מחובתה של המשכירה או המבטחת לפצות עבור חבות צד שלישי
מתי ישנה הסתייגות מכך?
החוק קובע הסתייגות מחובתה של המשכירה או המבטחת לפצות עבור חבות צד שלישי, וזה כאשר החברה שעליה האחריות לתשלום חבות צד ג' תוכיח שהשוכר לא מנע או לא ניסה להפחית את הנזק שנעשה.
איך קובעים את גובה הנזק?
על פי חוזר מספר 20 שהוציא משרד התחבורה, החברה המפצה בגין ביטוח צד ג לרכב תחויב לשלם על חלפים מקוריים בלבד של הרכב, אשר לא חלפי עדיין שנתיים ממועד ייצורם. לחוזר זה ישנו גם סייג – כל עוד החלפים המוחלפים אלו חלפים חדשים ולא משומשים. כך קובעים את שווי החלפים שנפגעו.