בתחילת ספטמבר 2012 הודיע מר ישראל כץ – שר התחבורה – כי התוכנית לפיצול שווי השימוש ברכב והכנסת מרכיב הדלק למחיר לא נכנסת לתוקף. פסילת העלאת המחיר העתידית הזו הייתה אמורה להגדיל את התקציבים של הממשלה תך תפיסת טרמפ על הרפורמה בשוק הליסינג. העלאה זו הייתה אמורה לגרוף מס בשווי מיליארד שקלים. לדעתו של מר כץ, ישנה דרך יעילה יותר להרחבת שוק הרכב, והיא להפחית את תקרת מס הקניה שלו לפחות בחמישית. מאידך, המצב הנוכחי בכלכלה אינו מאפשר זאת.

עדיין יתכנו שינויים בנוגע למחירי הרכבים שישנו את פני התמונה בעולם רכבי הליסינג והיבואן
עדיין יתכנו שינויים בנוגע למחירי הרכבים שישנו את פני התמונה בעולם רכבי הליסינג והיבואן

התחרות בענף ויישום מסקנות "ועדת זליכה"

מונה צוות בין משרדי כדי לבחון את עניין פיצול מותגי הרכב – כלומר פירוק של בעלויות בכמה מותגים של אותה הסוכנות – כמו למשל קבוצת דלק על המותגים מאזדה ופורד, וכן לבחון את פירוק של בעלויות צולבות של היבואנים על חברות הליסינג, כמו גם שיתופי פעולה בעולם הטרייד אין. לא הומלץ למנוע את אותן השותפויות, משום שהתחרות בשוק סבירה.
כיום ישנה עדיין תחרות של מכוניות ליסינג מול מחירי המכוניות מהיבואן
כיום ישנה עדיין תחרות של מכוניות ליסינג מול מחירי המכוניות מהיבואן

יכול להיות שהיבוא המקביל נכשל?

כיום ישנה עדיין תחרות של מכוניות ליסינג מול מחירי המכוניות מהיבואן. היבוא המקביל מאפשר רכישה של מכוניות במחירים נוחים יותר – כציי רכבים, וממילא ישנו עניין של ניצול מסגרות הליסינג כדרך נוחה לתשלומים. עדיין לא ניתן להספיד תהליך שיש בו כדי לעזור למשפחות ולבעלי ממון מוגבל לרכוש רכב בתשלומים.

יתכנו עוד שינויים
עדיין יתכנו שינויים בנוגע למחירי הרכבים שישנו את פני התמונה בעולם רכבי הליסינג והיבואן. ישנן לוחות טקטוניים גועשים מתחת לפני השטח ועניין של מחאות חברתיות. על מנת לענות על היעדים שהם הפחתה של מחיר המכוניות החדשות בישראל, יש להשתמש ביעדים דרך החקיקה, כך לפחות מאמין שר התחבורה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר