ליסינג תפעולי הוא שיטה להשכרת רכב לטווח זמן ארוך, כאשר במסגרת העסקה מקבלים חבילה שכוללת לא רק את השימוש ברכב השכור, אלא גם את הביטוח לרכב כלול בתוך התשלומים החודשיים לחברת הליסינג, את הרישוי של הרכב ואת הטסט מגולמים בו, הטיפולים השנתיים והתיקונים במוסך, ואם צריך – חברת הליסינג תשלח נציג כדי לשטוף את הרכב. רבים מתאהבים בשיטה הזו, כשהיא אולי מעט יותר יקרה מהליסינג המימוני, אולם מציעה חבילת שירותים מפנקת.

שיטת קבוצות הרישוי שהייתה נהוגה עד ללפני שנת 2010, סיווגה את הרכבים לפי קבוצות
שיטת קבוצות הרישוי שהייתה נהוגה עד ללפני שנת 2010, סיווגה את הרכבים לפי קבוצות

הרפורמה של המיסוי על ליסינג תפעולי

בשנת 2010 החלה הרפורמה למיסוי רכבים צמודים שניתנים במסגרת העסקה בעבודה. החל מאז, מחשבים את המיסוי לפי שווי שימוש, מה שדוחק את שיטת קבוצות הרישוי הרחק לאחור. שווי השימוש הוא למעשה מבטא את ערכו של הרכב הצמוד כתוספת הכנסה, וזו מתווספת למשכורת הברוטו. המס נגזר מאותו סכום, והגדלת מסגרת הברוטו מגדילה את נפח תשלום המס.
דרגות שווי המס על ליסינג תחושבנה רק לגבי רכבים שנרשמו
דרגות שווי המס על ליסינג תחושבנה רק לגבי רכבים שנרשמו

ההבדל בין השיטה הקודמת ובין השיטה החדשה

שיטת קבוצות הרישוי שהייתה נהוגה עד ללפני שנת 2010, סיווגה את הרכבים לפי קבוצות – בין 1-7 קבוצות שאופיינו על ידי המחירים של הרכבים. השיטה החדשה, שיטת החישוב הלינארית לשווי שימוש היא שיעור קבוע ממחירו של רכב חדש, לרבות האבזור שהוא מכיל – ממוצע של מחירי הרכב בשנה הקודמת.

דרגות שווי מס על ליסינג
דרגות שווי המס על ליסינג תחושבנה רק לגבי רכבים שנרשמו כרכבים ש"על הכביש" מהתאריך 1.1.2010. ניתן למצוא את שווי השימוש לפי השיטה החדשה בטבלה שרשות המיסים פרסמה. בגדול, קבוצות הרישוי שנפגעות מהמהלך הן קבוצות רישוי 2, בין 90-115 אלף שקלים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר