עסקאות לרכישת רכב בכלל ולליסינג בפרט מהוות עשרות מיליארדי שקלים בשנה, ועדיין, מדובר על שוק הרכבים החדשים. מתוך אלו, לחברות הליסינג ישנו חלק של מחצית מסכום זה. מדובר בתעשייה מפותחת וגדולה שמושכת גורמים פיננסים מלבד לחברות ליסינג – כמו למשל בנקים, חברות יבואן וחברות פיננסים והלוואות שונות. במסגרת התייעלות לאחר הרפורמה בשוק הליסינג, זה הופך פחות משתלם לעובדים לעשות עסקאות ליסינג מאשר מפעם, וכיום המודל של הליסינג המימוני חוזר, במטרה לחסוך לחברה שמעוניינת באחזקת רכבים ואולי ברכישתם בעתיד.

המימון לרכב הוא רכישה של הרכב מהגורם המוכר ומימון של 100 אחוז
חשוב לקבל ייעוץ בתחום
דלות הפניות לשירותי הייעוץ בעולם הליסינג מובילה לכך שחברות וארגונים גדולים המונים ציי רכבים רבים פונים ליבואנים ולחברות ליסינג למשל שמציעות עסקאות מימון שונות, ומבלי לעמוד על השלכותיהן על הצרכנים בין הסוגים של עסקאות המימון. חוב לעשות הפרדה לגבי סוגי העסקאות – ביחוד אם זה לשימוש ארגונים, על מנת לקבל את המיסוי המועדף.

כלי הרכב החדשים הם מקור למיסוי אשר מגדיל את קופת המדינה
ההבדל בין ליסינג מימוני ובין מימון לרכב
יכול להיות שסיבת הבלבול בין השיטות נעוץ בהגדרת העסקה כפי שנבחרה לה: ישנו "ליסינג מימוני" וישנו מימון לרכב. הליסינג המימוני הוא השכרתו של רכב לאורך תקופה ארוכה של חודשים – כאשר הרוכש משלם מקדמה ואת היתרה בתשלומים. משסיים לשלם – יכול לרכוש את הרכב בתוספת תשלום מסוימת. המימון לרכב הוא רכישה של הרכב מהגורם המוכר ומימון של 100%. הרכב עובר תחת ידיו של הלווה ברגע התשלום הראשון.
לקוחות עסקיים ורכישות של כלי רכב חדשים
כלי הרכב החדשים הם מקור למיסוי אשר מגדיל את קופת המדינה. ההיקפים שלו מחייבים השגת מקורות אשראי – שכיום הופך ליותר וליותר מנחלת הכלל. ישנה משמעות מרובה לצרכנים העסקיים אפילו יותר מאשר לצרכנים הפרטיים.