למרות שפותחו פתרונות שונים לבעיית הנפט במזרח התיכון, לרבות הנעת רכבים בגז או באמצעות סוללה, שימוש ברכב היברידי או חשמלי, וכן שימוש בתחבורה ציבורית כמו הרכבת הקלה למשל. מצד שני, עדיין אין רוב למשתמשים בצורות אלו של תחבורה, מה שיוצר בעיות שונות הנוספות על בעיית הנפט – בעיות בזיהום האויר ובזיהום מי תהום וימות, בעיות בעירות שנגררות כתוצאה מכך – הכחדה של מיני בעלי חיים בסביבת בארות הנפט ועוד. אצל הישראלי הממוצע, כל עוד הבעיה אינה מאיימת סכנת קיום או שיילקח צעד דראסטי על ידי הממשלה ותעשיות הרכב – כנראה שלא יתרחש מהפך משמעותי.

בשנים האחרונות חלה רפורמה חיובית בעולם הרכבים הירוקים
בשנים האחרונות חלה רפורמה חיובית בעולם הרכבים הירוקים

רכב חסכוני וירוק הוא רכב עם הנעה חשמלית

הרכבים ההיברידיים עדיין משתמשים בדלק אמנם, אולם מקלים במעט את הזיהום וכן מקלים על כיסו של בעליהם. הרכבים החשמליים נועדו להביא ליתרון ממשי במחיר התשלום החודשי שמשולם אל מול מחיר הדלק, והוא חיוני גם לטובת שמירת הכספים הממשלתיים לפרויקטים אחרים – למשל בתחום הבריאות או החינוך וגם הביטחון.
רצוי להתייחס לתכונות של רכב חשמלי על מנת להבין מי הבעלים שלו
רצוי להתייחס לתכונות של רכב חשמלי על מנת להבין מי הבעלים שלו

השפעות רפורמת המיסוי הירוק בתחום הרכב

בשנים האחרונות חלה רפורמה חיובית בעולם הרכבים הירוקים – כאשר יבוא של רכב כזה – בין אם ביבוא אישי ובין אם ברכישה דרך חנויות היבואן יעלה פחות, ולו רק משום המיסוי הנמוך יותר. ואולי זוהי רק התחלה של עידוד רוכשי רכב כדי להעלות על כבישי הארץ יותר ויותר כלי רכב חשמליים, דוגמת רנו פלואנס.

מי ציבור הרוכשים של רכב חשמלי?
רצוי להתייחס לתכונות של רכב חשמלי על מנת להבין מי הבעלים שלו. ראשית, הסוללה מספיקה לבערך 150 קילומטרים של נסיעה בלבד. כיום, מוצע שירות הבאת סוללה ישירות לרכב על ידי טכנאי – אולם אין להתכחש לעובדה שזוהי עדיין הגבלה עד אשר תמוקמנה תחנות להחלפת סוללות בכמות גבוהה יותר בארץ.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר