יצרנית הרכב היפנית, סוזוקי, משיקה בימים אלה, בשוק הבית, את הסוזוקי איגניס החדשה. לאחר הפסקה של שמונה שנים מאז שיוצר הדור הראשון של האיגניס, הוא חוזר בדורו השני, כאשר הוא הופך עורו ומגיע בתצורת קרוסאובר עירוני קטן שנכנס לקטגוריה חדש שתהווה אלטרנטיבה לשוק הקרוסאוברים. ייתכן ותם זמנם של הניסאן ג'וק או של הקיה ספורטאז'.

סוזוקי איגניס החדשה
אפשר לומר שסוזוקי מנסה להמציא קטגוריה חדשה, או לפחות מנסה להיכנס לקטגוריה לא מוכרת ממש. קטגוריה של מיני קרוסאוברים. המידות של האיגניס החדש עומדים על 370 ס"מ אורך, 166 ס"מ רוחב ובסיס גלגלים של 243.5 ס"מ. מעבר לכך, סוזוקי מאפשרת להחליק את הספסל האחורי על גבי מסילה כך שגודל תא המטען יכול לגדול מ- 133 ליטרים ל- 258 ליטרים. יתרה מזאת, קיפול משענות הספסל האחורי מאפשר קבלת תא מטען שטוח לחלוטין. משקל הדגם עומד על 850 ק"ג, כאשר מרווח הגחון הוא 18 ס"מ. לא רע יחסית למיני- קרוסאובר.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את
תקנון האתר
בחרטום הרכב החדש הזה ניצבת יחידת הינע צנועה למדי בנפח 1.2 ליטר Duel Jet מבית היוצר של סוזוקי, המשולבת עם מערכת מיקרו- היברידית. במנוע של הסוזוקי מצורפת יחידת ISG אשר אחראית על שלושה דברים: התנעה, סיוע בזמן יציאה ומיני-גנרטור שתפקידו להטעין את הבטרייה של היחידה ההיברידית. מנו הבנזין של האידניס מייתר 91 כוחות סוס ומומנט של 12 קג"מ, כאשר המנוע החשמלי מוסיף עוד 3.1 כוחות סוס ו- 5.1 קג"מ. כל היחידה הזו מהודקת לתיבת הילוכים רציפה CVT שמזרימה את האנרגיה לצד הגלגלים הקדמי, כאשר הנעה כפולה מוצעת כאופציה. על פי סוזוקי, צריכת הדלק של הדגם עומדת על 28.8 ק"מ לליטר.

סוזוקי סלריו החדש
סוזוקי מציעה את הדגם הקטן הזה עם מגוון רכב של אפשרויות שילובי צבעים, כולל אפשרויות התאמה אישית. ברשימת האבזור קיימים, בין היתר, מערכת בקרת אקלים, תאורת LED ראשית, בקרת שיוט, שליטה על השמע והטלפון מגלגל ההגה, מערכת מולטימדיה עם חיבור אנדרואיד ואפל ועוד.
על פי התחזיות, האיגניס החדשה צפויה להציף את השוק הישראלי, אליו היא צפויה להגיע לקראת אמצע השנה. יחד איתו יגיע דגם נוסף של סוזוקי שצפוי להחליף את האלטו ואת הספלאש- סוזוקי סלריו, מכונית עירונית זולה שתתומחר בכ- 65 אלף שקלים לדגם האוטומטי.
אולי יעניין אותך גם: