היצרנית האיטלקית, שלמעשה הוא קונצרן הרכב האיטלקי הגדול ביותר, פיאט חשפה לפני מספר חודשים בתערכות הרכב באיסטנבול רכב קונספט משפחתי הנקרא פיאט אגאה. כעת, מלבד בטורקיה, שרק שם הפיאט המשפחתית החדשה תקרא 'אגאה', בשוק האירופאי וכך גם הישראלי, הפיאט המשפחתית תקרא על שם רכב מיתולוגי במיוחד שלה- פיאט טיפו, ששווקה בין השנים 1988- 1995 והוחלפה על ידיי הפיאט בראבו והבראבה.
פיאט אגאה קוספט. על פסיסה מיוצרת הטיפו החדשה
פיאט אגאה קוספט. על פסיסה מיוצרת הטיפו החדשה
משפחתי בשלוש צורות מרכב
פיאט טיפו החדשה תשווק בשלוש צורות מרכב: סדאן, האצ'בק חמש דלתות וסטיישן, אך שתי הצורות העגולות ישווקו רק מהשנה הבאה. צורת הסדאן של הפיאט טיפו, תשווק בארץ במהלך שנת 2016 והיא תכלול מידות שיכולות להתאים לצרכים של משפחות ממוצעות ישראליות. אורכה 450 ס"מ, רוחבה 178 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 264 ס"מ, מה שמקנה לה מרחב פנים דיי מרווח. נפח תא המטען של הפיאט טיפו סדאן עומד על 510 ליטר.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
היצע מנועים לטיפו
היצע המנועים של הפיאט טיפו עומד על שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל, כאשר ההספק שלנם נע בין 95 ל 120 כוחות סוס. אפשר להניח כי באירופה הדגם שירשום את מספר המכירות הגבוהה ביותר יהיה בצורה מרכב סטיישן ורוב הסיכויים שיהיה עם מנוע דיזל. לעומתו בארץ, הסיכוי של דגם ההאצ'בק ואולי הסדאן, יקבלו העדפה לעומת השאר. פיאט מוסרת כי הדגם החסכוני ביותר של הטיפו יציע צריכת דלק משולבת של 25.0 ק"מ לליטר דלק. 
המשפחתית החדשה של פיאט. באה בשלוש צורות מרכב
המשפחתית החדשה של פיאט. באה בשלוש צורות מרכב
פיאט טיפו החדשה- גרסאות
הטיפו תוצע במספר רמות גימור שיצוידו, בהתאמה, במערכת מולטימדיה Uconnect של פיאט עם מסך "5, דיבורית BT, כניסת USB, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, בקרת אקלים ושיוט ועוד שלל מערכות שונות. על פי התמונות אפשר לראות כי היא דיי דומה לאחותה הספורטיבית מבית אלפא רומאו, האלפא רומאו ג'ולייטה. מוט ההילוכים הכדורי, הגלים המרפדים את המושבים והסידור הספורטיבי של לוח המחוונים והקונסולה המרכזית. ניתן להסיק שכמו הג'ולייטה גם הטיפו תעניק איכות נהיגה ספורטיבית ודינאמית, למרות שנתוני המנוע לא ממש מכוונים לחולי המהירויות שבנינו.
חלל הפנים מזכיר מאוד את זה של הג'ולייטה
חלל הפנים מזכיר מאוד את זה של הג'ולייטה