השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
יונדאי i30
HYUNDAI

מידע

יונדאי i30

אחת מההצלחות שנרשמו לאחרונה במשפחת יונדאי היא היונדאי i30. מדובר במשפחתית אמינה המייצרת נוחות נהיגה מיוחדת, ועובדה שהיא משתייכת לסדרת המכוניות בעלות ההשראה (ה – i של הדגם הוא מהמילה Inspiration). מדובר במחליפה של האלנטרה מאז שנת 2007, כשבישראל משווק דגם ההאצ'בק, על אף שישנו גם דגם סדאן שמשווק בארה"ב. מדובר על מכונית בעלת בסיס גלגלית נכבד – 265 ס"מ, רוחב וגובה לא מעטים כמקובל ברכבים העכשויים, אולם הממדים נותרים מעט קומפקטיים עם 424.5 אורך.נפחי המנוע המוצעים כיום בשוק הינם 1.6 ו- 2.0 בסדרת מנועי הבנזין, כאשר ישנה תיבת הילוכים אוטומטית לכולם עם אופציה לידנית ב- 2.0 ליטר – החבילה הזו מספקת אחיזת כביש טובה. המכונית מגיבה טוב יותר ככל שהמהירות עולה – ובכלל ניתן לשוות לה נוחות נסיעה גבוהה, מה שעושה אותה מכונית משפחתית טובה, אשר מתומחרת נכון. ומה מבחינת בטיחות? 6 כריות אויר, ESP. לסיכום, היונדאי i30 היא חסכונית, נעימה מבפנים, בטוחה וחסכונית יחסית בדלק שיש בה תמורה טובה.

יונדאי i30 משפחתית קומפקטית לנסיעה נעימה
במטרה לסמל ולהדגיש את השדרוג והשינוי המשמעותי שעברה יצרנית הרכב יונדאי בשנים האחרונות הציגה היא לקראת אמצע שנות ה-2000 את דגם ה-i30 המבוקש אשר סימל גם את ההשתלטות המשמעותית על טבלאות המכירות בישראל. דגם ה-i30  המשתייך לקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות, הוצג בתחילת שנת 2011 בתערוכת הרכבים השנתית בפרנקפורט בדורו השני והציג שורה של שיפורים, עיצוביים ברובם. הדור השלישי של דגם ה-i30 הוצג באמצע שנת 2016 והחל להימכר בארץ רק בנובמבר 2017 במרכב האצבק בלבד, מרכבים נוספים לרבות סטיישן, גרסת הספורט וגרסת הלפטבק צפויות להגיע למחוזותינו בתחילת שנת 2018. דגם ה-i30 בדורו השלישי מכוון בעיקרו אל קהל היעד המשפחתי הצעיר על ידי עיצוב מוחצן ומעניין למראה, איכות גבוה מאוד של חומרים מהם מעוצב תא הנוסעים, היצע מנועים איכותי וחזק המספק איכות נסיעה והתנהגות כביש מובילה וחיסכון ניכר בכל הנוגע לצריכת הדלק. דגם ה-i30 נחשב לתשובה האופטימלית והראויה ביותר לדגמים מובילים ובכללם דגם הפורד פוקוס, קיה סיד, אופל אסטרה, רנו מגאן ועוד.

היצע מנועים מתקדם לביצועים מובילים
דגם ה-i30 משווק ברחבי העולם עם 6 גרסאות מתקדמות של יחידות הנעה חזקות ואיכותיות ביותר, אלינו הגיעו מתוכן רק שני סוגי מנוע- דיזל ובנזין בלבד. יחידת הכוח הבסיסית כוללת מנוע בנפח של 1.4 ליטר עם מומנט מרבי צנוע בן 14 קמ"ג, יחידת הכוח הבכירה יותר כוללת מנוע בנפח של 1.6 ליטר המספק 135 כוח סוס ומומנט מכובד יותר של 16.7 קמ"ג. שני סוגי יחידות ההנעה משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה או לחילופין לתיבה חדישה בעלת 7 מהירויות דו מצמדית. בעולם מוצעות גרסאות נוספות ובכללן גרסה מנוע קטנה בנפח של 1.0 ליטר טורבו המספקת 120 כוח סוס, 1.4 ליטר המספקת 140 כוח סוס ועוד שלל סוגים של מנועים מתקדמים כך שכל אחד יוכל להתאים לעצמו את נפח המנוע המועדף עליו. 
 
נתוני צריכת דלק חסכוניים ואטרקטיביים
בהתאם לנתוני היצרן הרשמיים, יחידת ההנעה הבסיסית מציגה צריכת דלק ממוצעת של 17.8 ק"מ לליטר ובעת נסיעה בפועל צריכת הדלק גבוה יותר ועומדת על כ-14 ק"מ לליטר לערך, אך עדין מדובר בנתונים איכותיים למדי. נתוני צריכת הדלק הרשמיים של גרסת המנוע הבכירה עומדים על 14.9 ק"מ לליטר לערך, בעוד בנסיעה אמיתית צריכת הדלק עומדת על כ-11-12 ק"מ לליטר בממוצע. ביחס למתחרותיה נחשבת צריכת הדלק של דגם ה-i30 לסבירה למדי ואכן ניתן לומר כי מדובר ברכב חסכוני ואטרקטיבי.
 
איכות נסיעה גבוה ומתקדמת
אחד האלמנטים הבולטים ביותר בעת נסיעה בדגם ה-i30 מתייחס להתנהגות הכביש הבטוחה ביותר, רמת האחיזה על גבי הכביש גבוה ביותר, ההתנהגות בנסיעה צפויה ומרוסנת למדי. כיול המתלים בדגם ה-i30 יוצר מכונית נסיעה נוחה למדי, היא צולחת בספיגת מהמורות הדרך בצורה אופטימלית אך מסוגלת גם להתמודד בצורה נאה ביותר עם נהיגה אגרסיבית יותר. ההיגוי בדגם ה-i30 מוצע ב-3 מצבי תגבור- מצב נוחות, מצב רגיל ומצב ספורט, המצב הראשון הופך את ההגה לקל למדי ונוח ביותר לתמרוני החניה השונים, המצב הרגיל מקשיח את ההגה במידה ניכרת ואילו המצב הספורטיבי מציע את המשקל המתאים ביותר לנהיגה בדרכים בינעירוניות וכבישים מהירים.

עיצוב חיצוני צעיר ומעניין
במסגרת העדכון החיצוני של הדור השלישי ניכר כי נעשתה עבודה טובה ביותר עם הנחלת שפת העיצוב "fluidic sculpture " החדישה בעלת הזהות העיצובית האופיינית לסדרת ה-I כולה. בקדמת הרכב מוקמו פנסים בעלי נטייה אלכסונית המשוכים לאחרו ויוצרים מראה צעיר ודינמי ביותר, מתחת ליחידות התאורה ממוקם הגריל הקדמי בעל הפרופיל הנמוך והספורטיבי. חלקו האחורי של הרכב מתאפיין באחוריים תפוחים המשלמים את המראה הקלאסי עם הקריצה הספורטיבית שביקשו ביונדאי להעביר. העיצוב הכללי של הדגם כאמור נחשב לצעיר ותוסס במיוחד ועל כן פונה הוא לקהלי יעד צעירים המחפשים אחר רכב מרשים למראה אשר מושך כל עין על גבי הכביש.

תא נוסעים בעיצוב משודרג ומרשים
בדומה לשורת החידושים החיצוניים שהוכנסה בעיצוב הדור החדש, כך גם בעיצוב תא הנוסעים ניכר כי הושקעה מלאכת מחשבת מעמיקה אשר הביאה לקפיצת מדרגה של ממש לעומת הדגם היוצא, שדרוג זה בא לידי ביטוי בעיקר בהנדסת אנוש מרהיבה ופרקטית למדי באופן המספק תחושת מרחב רב ואווריריות של ממש. קונסולת הנהג הקדמית מאובזרת מאוד, יש שאמרו מעט צעקנית, כוללת לוח שעונים מפורט וגדול ביותר לצד מסך מגע המאפשר שליטה בפונקציות הרכב השונות והכל מחומרים רכים ונעימים למגע. המושב האחורי מרווח למדי מאפשר כניסה ויציאה קלים בזכות המפתח הרחב והנוח, הישיבה נינוחה ביותר ללא תחושת צפיפות כלל עם מקום רב לראש ולברכיים. תא המטען של דגם ה-i30 גדול למדי, כולל נפח נאה של 378 ליטר, נפח סביר ביחס למתחרותיה לקטגוריה.
 
רמות אבזור אטרקטיביות ומהנות לנסיעה
דגם ה-i30 משווק בישראל בכ-2 רמות אבזור מתקדמות, רמת ה Inspireהבסיסית ורמת ה- Premiumהמתקדמת יותר אשר כוללות שתיהן רשימה ארוכה של אבזור אטרקטיבי למדי. הרמה הבסיסית כוללת, בין היתר, מערך בן 4 חלונות חשמליים, תאורת לד ליום, מערכת שמע מקורית בעלת אפשרות לשליטה מלאה מגלגל ההגה, מזגן מכאני, חלון פנורמי (בגרסת המנוע הבכירה) ועוד. רמת הגימור המתקדמת יותר שעלות הינה 1000 ₪ בלבד יותר מהגרסה הבסיסית כוללת, בנוסף על האמור בגרסה הבסיסית, שלל חיבורי אודיו, כיסויי עור בגלגל ההגה וידית ההילוכים, חישוקים קלים ועוד. רמות האבזור הגבוהות ביותר הופכות את הנסיעה בדגם ה-i30 לחוויה ארוכה ומתמשכת. 

רמת בטיחות גבוה ומתקדמת
בשנים האחרונות הצטרפה יצרנית הרכב יונדאי למגמה העולמית להעלאת רמת הבטיחות בקרב מכוניות, מגמה זו באה לידי ביטוי גם בדור השלישי של דגם היונדאי אשר זכה לציון המקסימאלי במבחני הריסוק המחמירים של EuroNcap של חמישה כוכבי בטיחות, לציון של 90% במבחן ההגנה על מבוגרים וילדים וציון של 86% במבחן עזרי הבטיחות. בנוסף מאובזר דגם ה-i30 ברשימת אבזור בטיחותי ייעודי אשר כולל, בין היתר, מערכת בקרת שיוט איכותית, מערך בן 7 כריות אויר עם אופציה לביטוח פעילותם, מגביל מהירות ועוד שלל אביזרים ייחודיים המשפרים במידה רבה את רמת בטיחות הנסיעה.
דגם איכותי ומשתלם ביותר

יונדאי i30 נחשב לרכב איכותי ומשתלם ביותר, לא בכדי אחוזי המכירות שלו גבוהים ביותר והביקוש שלו משגשג למדי, שכן הוא עונה על צרכים רבים של הנהג הישראלי הממוצע ובכלל זה ציבור המשפחות המחפש אחר רכב בטיחותי וחסכוני ביותר, כמו גם לציבור הנהגים הצעיר אשר מתעניין ברכב מעוצב עם יחידות הנעה חזקות המספקות ביצועי כביש אדירים ואף לציבור הנהגים המבוגר אשר אינו מעוניין להתפשר על פחות מהרכב הטוב ביותר לשנים ארוכות של נסיעה שקטה ונעימה ביותר. יתרון נוסף בו מתהדר דגם ה-i30 הוא תג המחיר האטרקטיבי למדי אשר מתחיל מ-104,500 ₪ לגרסת המנוע הבסיסית עם רמת הגימור הנמוכה ועד לסכום של 132,800 ₪ לגרסת המנוע הבכירה עם רמת הגימור המתקדמת ביותר, ובכך הופך את הדגם לאופציונלי וכדאי ביותר גם בהשוואה למתחרותיה האיכותיות לקטגוריה. 
 
מחיר משוער
החל מ 104,500
שנות אחריות
2 שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
14.9
יתרונות
חסרונות
מעוצבת
ראות
מרווחת
נוחות נסיעה
שימושיות

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על יונדאי i30
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר