השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
פיאט 500
Fiat

מידע

פיאט 500
פיאט 500- איכות מכאנית ועיצוב רטרו
פיאט 500 רכב המיני בעל עיצוב רטרו מודרני וצעיר ועיצוב פנימי ייחודי, נחשבת מזה מספר שנים להצלחה משגשגת ברחבי העולם, בשנת 2007 זכתה בתואר הנחשק- מכונית השנה העולמית ובשנת 2009 זכתה לתואר זה בשוק הישראלי, הוצג לראשונה בעולם לפני כ-8 שנים כגרסה חדישה ומתקדמת של דגם ה-500 המיתולוגי של החברה. דגם ה-500 מבוסס על הפלטפורמה המתקדמת של דגם הפנדה הקטנה מבית היוצר של יצרנית הרכב האיטלקית, אך בניגוד לאחותה הוא מציע שילוב איכותי של ביצועי כביש, מכאניקה ברמה גבוה במיוחד, עיצוב שובה לב ובטיחות ברמה גבוה במיוחד. בתחילת שנת 2014 הציגה פיאט את דגם ה500s בעל האוריינטציה הספורטיבית ובשלהי שנת 2015 עבר דגם ה-500 מתיחת פנים מקיפה. לכבישי ישראל הגיע דגם ה-500 המחודש בינואר 2016 וזכה לקול תשואות רמות.  
 
יחידה מנועית איכותית ותיבת הילוכים מותאמת
פיאט 500 הוצעה על לאחרונה בישראל בשלוש גרסאות מנועיות איכותיות וחזקות במיוחד, הגרסה הקטנה בעלת מנוע בנפח של  0.9 ליטר טורבו בנזין בעל 2 צילנדרים המספק 105 כוח סוס וכושר האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-10 שניות בלבד, נחשבת לחזקה יותר מגרסאות המנוע הגדולות יותר. הגרסאות הנוספות הינן בנות 1.2 ו-1.4 ליטר בנזין אטמוספרי, המספקות 69 כוח סוס ו100 כוח סוס בהתאמה. החל מיולי 2016 צמצמה יבואנית פיאט את ההיצע וכעת מוצעת רק גרסת ה1.2 ליטר בנזין ללא טורבו אשר מספקת ביצועים מפתיעים לטובה ומגיעה לשיא כוכה ברצועה הצרה שבין 4,000-6,000 סל"ד. היצע המנועים הרחב משודך לתיבת הילוכים ידנית נוחה ומהנה לתפעול או לתיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד בודד אשר נחשבת למאכנית מאוד ולקופצנית במידת מה.
 
איכות נסיעה ברמה גבוה
כיול המתלים בדגם הפיאט 500 נחשב לנוקשה למדי, נתון אשר גורם לנסיעה קופצנית במידת מה דבר הפוגם בתחושת הנוחות, אך אף על פי כן, אין הדבר פוגע במידת ההנאה בעת נסיעה אשר נחשבת לנקייה מזעזועים הנובעים מפגעי הכביש השונים. לחיצה על דוושת הגז מביאה לתגובה מהירה ומרוסנת מלאה בתחושת יציבות ובטחון גם בעת ביצוע פניות חדות, דבר המהווה נקודת תורפה בקרב מכוניות מיני רבות. מלאכת בידוד הרעשים בדור החדש טופלה ושודרגה וכעת לא מורגשים כל רעשים מיותרים הנובעים מהרוח או מפעילות המנוע. ההגה מגיב בצורה אופטימלית לדרישות הנהג באופן אשר מספק לנהג תחושת ביטחון גבוה אשר כה נדרשת בעת נסיעה ברכב מסוג זה.
 
צריכת דלק חסכונית ביותר
על פי נתוני צריכת הדלק הרשמיים של היצרן, גרסת המנוע בת ה- 0.9 טורבו בנזין, היא גרסת המנוע החסכונית ביותר עם צריכה ממוצעת של 23.8 ק"מ לליטר, גרסת ה- 1.2 ליטר צורכת בהתאם לנתונים הרשמיים של היצרן כ- 20 ק"מ לליטר ואילו הגרסה הבכירה צורכת בממוצע בהתאם לנתוני היצרן הרשמיים כ-16.6 ק"מ לליטר. בנסיעה אמיתית צריכת הדלק גובה יותר במידה ניכרת אך עדיין נחשבת לאיכותית וחסכונית במיוחד אשר עומדת על 15 ק"מ לליטר בערך בדגם הבסיסי בנסיעה משולבת רגועה ועד ל10 ק"מ לליטר לערך בממוצע בגרסה הבכירה. נתוני צריכת דלק אטרקטיבים אלה מתקבלים הודות לשילובם של מספר פרמטרים לרבות משקלו המופחת של הרכב אשר נעמד על כ-900 ק"ג בלבד ללא תוספות מיוחדות וכמו כן על תיבת ההילוכים המתוזמנת אשר יוצרת צריכת אנרגיה מופחתת.
 
עיצוב חיצוני מקורי בסגנון רטרו
דגם ה-500 מתהדר בעיצוב בסגנון רטרו ונחשב לאחד הרכבים היפים בקטגוריה, מידיותיו הקטנות נעמדות על כ- 357 ס"מ לאורך, 162 ס"מ לרוחב, 144 ס"מ לגובה ובסיס הגלגלים שלו עומד על 230 ס"מ בלבד, אך עדין אין הוא מרגיש קטן או צפוף יותר ממכוניות מיני אחרות. קדמת הרכב כוללת פנסים חדישים המשתלבים היטב עם התאורה הממוקמת בפגוש אשר כוללת תאורת יום בטכולוגיית לד מתקדמת, בתי הגלגלים תפוחים במקצת וגג הרכב קטן יותר מבסיס הגלגלים, דבר אשר היה נפוץ עד מאוד בעיצוב רכבים בעבר. דגם ה-500 מוצע לשיווק במספר גדול מאוד של שילובי צבעים ססגוניים וצעירים אשר משווים לו מראה צעיר ועדכני על אף היותו בעל עיצוב רטרו מיושן.
 
תא נוסעים קומפקטי אך פרקטי
אין חולק על כך שדגם ה-500 הוא רכב קטן וקומפקטי וכך גם תא הנוסעים שלו, אך בתוך המרחב הקטן בפיאט הצליחו ליצור תא נוסעים המעניק תחושה מרווחת ונעימה לישיבה. הצבעים השולטים בתוך תא הנוסעים זהים לצבעים הססגוניים של הרכב עצמו וקונסולת הנהג מעוצבת גם היא בסגנון רטרו המתכתב היטב עם העיצוב הכללי, עם צג שעונים ייחודי המזכיר את העיצוב שהיה נפוץ במכוניות העבר. איכות הפלסטיקה בתא הנוסעים סבירה בהחלט המספקת מראה מודרני ומושך במיוחד. תא המטען קטן באופן יחסי לרכבי מיני רבים ומציג נפח של 184 סמ"ק המאפשרים אחסון של ציוד מינימלי בהעדר תאי אחסון חיוניים.
 
רמת גימור גבוה במיוחד
פיאט 500 מוצעת לשיווק ב- 3 רמות גימור שונות אשר כל אחת מהן מציע מערך אבזור שונה, רמות הגימור הן POP, POP STAR ו-LOUNGE כשהבסיסית ביותר נחשבת לפשוטה למדי. רמות האבזור הבכירות כוללות מערכת מולטימדיה הכוללת מערכת שמע בת 6 רמקולים, דיבורית בלוטוס,  מערכת ניווט על בסיס אנדרואיד, מערך מראות חשמליות בגווני הרכב החיצוניים, חיישני חניה, מסך מגע גדול מימדים בן 5 אינץ' וכו. רמת הגימור הגבוה ביותר כוללת חישוקים קלים בקוטר של 15 אינץ', גלגל הגה בציפוי עור התואם לצבעי הרכב, פנסי ערפל קדמיים ועוד שלל אביזרים ותוספות אשר הופכים את הנסיעה ברכב לחוויה של ממש.
 
בטיחות כערך מוביל
בשנים האחרונות הצטרפה פיאט למגמה ההולכת וגוברת להעלאה של רמת הבטיחות בקרב כלל רכביה, במסגרת מגמה זו מעמידה היא את הרכבים בשלל מבחני בטיחות ומאבזרת אותם באביזרים ייעודיים לשיפור והעלאה של רמות הבטיחות וכך גם דגם ה-500 אשר נבחן במבחני הריסוק בהתאם לתקן האירופאי המחמיר של EuroNcap וזכה לציון המקסימלי של 5 כוכבי בטיחות בהגנה על מבוגרים, 3 כוכבי בטיחות בהגנה על ילדים ו-2 כוכבי בטיחות בהגנה על הולכי רגל. בנוסף מצויידת ה-500 במערך של 7 כריות אויר, חיישני לחץ אויר, פנסי ערפל, מערכות עזר לבלימה תקינה ועוד שלל תוספות המעלות את רמת הבטיחות.
 
תג המחיר של הדגם
דגם ה-500 משווק החל מ- 81,900 ₪ דגם 1.2 ל' ידני רמת אבזור הבסיסית ועד ל- 115,900 ₪ לדגם 1.2 ל' רובוטי ברמת באבזור הבסיסית ביותר. על אף שמדובר בתג מחיר גבוה ביחס למתחרותיה לקטגוריה לרבות דגמי אודי A1, אלפא רומיאו מיטו, סמארט פורטו ועוד, היא נחשבת לאטרקטיבית לאור היצע האבזור העשיר עימו היא משווקת, איכות המנוע הגבוה וביצועי הכביש אשר נחשבים לראשונים במעלה והופכים את הנסיעה בדגם ה-500 לחוויה של ממש. דגם ה-500 זוכה בשנים האחרונות לביקוש רב ובכך שומר הוא על שוק סביר המאפשר לו לשמור על ערכו, בעיקר בקרב צעירים וחובבי הריגוש שבנהיגה- פרמטרים בהם הוא ללא ספק מצטיין ואף מוביל ביד רמה בקטגוריה. 
מחיר משוער
החל מ 83,900
שנות אחריות
3 שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
19.6
יתרונות
חסרונות
יציבות
נוחות
עיצוב חיצוני
מרווח
חסכונית
מחיר

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על פיאט 500
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר