השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
סקודה ראפיד
Skoda

מידע

סקודה ראפיד
סקודה ראפיד - משפחתית איכותית עם מפרט משודרג
נציגתה של יצרנית הרכב הצ'כית סקודה בקטגוריית המשפחתיות היא הראפיד האיכותית אשר נחשבת לתאומה של דגם ההטולדו של סיאט, יצאה לשיווק לראשונה בשלהי שנת 2012 ונחשבת היא למשפחתית קטנה ואיכותית ביותר. דגם הראפיד עושה שימוש במיטב טכנולוגיות הרכב הקיימות כיום ובכלל זה יחידות ההנעה המוכרות של קונצרן הרכב פולקסווגן אליו משתייכת החברה. דגם הראפיד משווק במרכב סדאן ונחשב לתשובה הנכונה מצידה של סקודה לדגמים מובילים דוגמת היונדאי i25, סוזוקי איגניס, מיצובישי אטראז', ניסאן אלמרה, פיג'ו 301, קיה ריו ועוד שכן הוא מציע תא נוסעים גדול ומרווח המאפשר ישיבה נוחה של משפחה שלמה, תא מטען בעל נפח גדול ביותר, רמות גימור בכירות ואיכותיות למדי, היצע מנועים מוביל ומגוון ביותר, נתוני צריכת דלק נמוכים ואטרקטיביים ביותר, מערכות בטיחות מתקדמות והכל בתג מחיר נמוך וכדאי ביותר שהופך אותו לאחת האופציות העדיפות בסגמנט.  בשנת 2017 הציגה סקודה את דגם הראפיד בגרסתו החדשה שכולל מנוע חדש המספק ביצועי כביש מרשימים ועיצוב משודרג ואטרקטיבי. דגם הראפיד משלב רשימה ארוכה של ייתרונות מהותיים ובכללם חסכוניות מרשימה בצריכת הדלק, איכות מנועים גובה, עיצוב מעניין ומרווח למדי ועוד. יתרנות רבים אלה מאפשרים לקהלי יעד מגוונים למצוא בדגם הראפיד את כל אשר חיפשו ובראשם משפחות הנדרשות לרכב מרווח ונוח לנסיעה, כמו גם יחידים המחפשים אחר רכב חסכוני ובטיחותי ואף נהגים צעירים שאינם מעוניינים להתפשר על ביצועי הכביש והאבזור.

היצע מנועים מוביל 
סקודה ראפיד משווק עם מספר יחידות הנעה מובילות ואיכותיות למדי ובינהן הגרסה הבסיסית הכוללת מנוע TSI בנפח של 1.2 ליטר טורבו בנזין המספקת 90 כוח סוס, מומנט של 16.3 קמ"ג וכושר האצה נאה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-11.3 שניות בלבד. גרסת המנוע הבכירה של דגם הראפיד כוללת מנוע TSI בנפח של 125 כוח סוס, מומנט של 20.4 קמ"ג, כושר האצה נאה ביותר מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-9 שניות בלבד ומהירות מירבית של של 208 קמ"ש. במסגרת השדרוג שהציגה סקודה לדגם הראפיד לאחרונה הוחלפה יחידת ההנעה הבסיסית ביחידת הנעה חלופית הכוללת מנוע TSI בנפח של 1.0 ליטר בעל שלושה צילינדרים טורבו בהספק של 95 כוח סוס המתקבלים בטווח שבין 5000-5500 סל"ד ומומנט מרבי עוצמתי למדי. שתי יחידות המנוע משודכות לתיבת 7 הילוכים DSG רובוטית בעלת מצמד כפול. 

נתוני צריכת דלק חסכוניים ביותר 
דגם הראפיד מציג נתוני צריכת דלק אטרקטייבים למדי אשר עומדים כ-21.3 ק"מ לליטר במנוע בנפח 1.2 ליטר היוצא בהתאם לנתוני היצרן הרשמיים, נתונים אלה משתפרים במידה משמעותית ככל שמדובר בגרסת המנוע החדשה בנפח המוצע של 1.0 ליטר אשר כולל שורה ארוכה של שיפורים ובכללם נתוני צריכת דלק חסכוניים ביותר. גרסת המנוע הבכירה מציגה נתוני צריכת דלק אשר נעמדים על 20.8 ק"מ לליטר בהתאם לנתוני היצרן הרשמיים. בעת נסיעה בפועל נתוני צריכת הדלק מעט גבוהים יותר מהנתונים הרשמיים אך בהשוואה לרכבים משפחתיים אחרים עדיין מדובר ברכב חסכוני ביותר בעל נתונים אטרקטיביים ונאים.
 
איכות נסיעה מתקדמת מהרגיל
כבר מרגע תחילת הנסיעה הראשוני מרגיש דגם הראפיד זריז ומהיר מאוד, שילוב עבודת המנוע עם הגיר עובדים היטב ללא כל דופי, יחידת ההנעה חזקה ביותר ופעולת החלפת ההילוכים מיטבית. בכל הנוגע לביצועי הכביש ניכר כי דגם הראפיד מצטיינת ומובילה בכל קנה מידה, בעת נסיעה במצב ספורט נעשית תיבת ההילוכים לאגרסיבית ויציבה יותר באופן שפחות מתאים לנסיעה שגרתית. נסיעה בדגם הראפיד שקטה מאוד, רעשי פעולת המנוע והרוח החיצוניים אינם חודרים אל תוך תא הנוסעים כלל. ההגה מצטיין בדינאמיות רבה ובמשקל טוב למדי המאפשר תמרון ודינאמיות אטרקטיבית למדי המאפשרת נסיעה באיכות גבוה בכביש עירוני וזאת על אף מגבלות השלדה והמתלים הרכים. 
 
עיצוב חיצוני משודרג ומעניין למדי
כבר עם ייצורו הראשוני ניכר גודלו הרב והעיצוב הקלאסי ביותר, במסגרת תהליך מתיחת הפנים שהוצגה לאחרונה זכה דגם הראפיד לקווים כללים קלילים ונינוחים יותר, לחזית מחודשת אשר כוללת יחידות תאורה חדישות בעלות תאורת יום ייחודית בטכנולוגיית לד, לפגושים חדישים, לכיסויי גלגלים מרשימים בצידי הרכב ועוד. על אף שהפרופורציות של דגם הראפיד מעט לקויות בחסר שכן היא נראת צרה מדי ביחס לאורך המכובד מאוד , אין הדבר פוגם ולו במאום במראה הכללי המכובד והמרשים ביותר על הכביש ממנו קשה מאוד להתעלם.  חלקו האחורי של הרכב נאה ביותר גם הוא, כולל יחידות תאורה מוגבהות ופגוש אחורי רחב בעל נוכחות.
 
תא נוסעים פרימיום מרווח 
תא הנוסעים של דגם הראפיד זכה גם הוא לעיצוב מחודש במסגרת מתיחת הפנים שעבר, לוח המחוונים הוחלף בלוח מחוונים חדש ומתקדם הרבה יותר מבעבר, פתחי האיוורור ופקדי מערכת בקרת האקלים זכו לעיצוב מחודש עגול ומרשים הרבה יותר, גלגל ההגה הוחלף בגלגל קטן ונוח יותר לשימוש וכמו כן הוכנסו פסי קישוט לאורכם של הדלתות והדשבורד הקדמי אשר הפכו את המראה כללי לנאה ומרשים הרבה יותר. איכות החומרים, כיאה לכלל רכבי סקודה, גבוה ביותר, הפלסטיקה ברכב קשיחה ואיכות ההרכבה טובה באופן בו החלקים מחוברים בצורה הדוקה ללא מרווחים מיותרים. בסיס הגלגלים אשר עומד על 2,602 מ"מ, מאפשר מרווח ברכיים ניכר אך משום רוחב הרכב נחשב לצר ביותר המושב האחורי מאפשר ישיבה נוחה לשני מבוגרים בלבד. תא המטען גדול מהרגיל כולל נפח עצום של 530 ליטר וממצב את דגם הראפיד בראש רשימת הרכבים בעלי תאי הנוסעים הגדולים ביותר. קיפולה של שורת המושבים האחורית מגדילה אף יותר את חלל תא המטען עד לנפח הטענה של 1,465 ליטר עם סף הטענה נמוך ונוח ביותר.
 
רמות גימור גבוהות ומתקדמות ביותר 
דגם הראפיד משווק בשתי רמות גימור איכותיות ומתקדמות ביותר, רמת הגימר אמבישן הבסיסית כוללת, בין היתר, מערכת מיזוג מכאנית, מראות צד חשמליות, הגה מחופה עור, מחשב דרך, תאורת קריאה בקדמת תא הנוסעים ובחלקו האחורי, מערך בן 4 חלונות חשמליים, מערכת שמע מקורית המאפשרת שליטה מלאה מגלגל ההגה ועוד שלל תוספות מעניינות ביותר. רמת הגימור המתקדמת יותר נקראת אלגנס ומוצעת רק בגרסת המנוע הבכירה בנפח של 1.4 ליטר כוללת, בנוסף לרשימה המוצעת בגרסה הבסיסית, בחישוקים קלים בקוטר של 16 אינץ', מערכת שמע הכוללת 6 רמקולים, מערכת בקרת אקלים ייחודית ועוד. 
 
בטיחות מירבית לכל המשפחה
העובדה כי דגם הראפיד הינו רכב משפחתי עומדת בקנה אחד עם רמת הבטיחות אותה היא מציגה, שכן מדובר ברכב בטיחותי ביותר לאור קיומם של אביזרי בטיחות רבים ובכלל זה מערך מורחב בן 6 כריות אויר, מערכת בקרת לחץ אויר בגלגלים, , מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת מתקדמת לזינוק בעליה,  מערכות התראה של מובילאיי ועוד. בנוסף עמד דגם הראפיד במבחני הריסוק של Euro Ncap בהתאם לתקן האירופאי המחמיר אשר זיכה אותו בציון המקסימאלי של 5 כוכבי בטיחות. קיומם של מערכות בטיחות אלה בשילוב עם הציון הגבוה לו זכה הדגם במבחן הריסוק, ממצבים את דגם הראפיד כאחד מהרכבים הבטיחותיים ביותר למשפחות.
מחיר משוער
החל מ 118,990
שנות אחריות
שנתיים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
18
יתרונות
חסרונות
מנוע מצוין
נוחות
זולה לתפעול
לא מרגשת

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על סקודה ראפיד
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר