השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
שברולט ספארק
chevrolet

מידע

שברולט ספארק
שברולט ספארק - המיני המחודשת המושלמת לעיר
אי שם בשנת 2006 עלה בג'נרל מוטורס רעיון שיווקי חדשני ביותר לאותם ימים, לאפשר לקהל לבחור את העיצוב של הרכב הבא שלהם וכך בשנת 2007 הציגה החברה בתערוכת הרכב בניו יורק את העיצוב הנבחר אשר גרף את מרבית קולות הציבור ושנתיים לאחר מכן הוצג הדגם בייצור המוני וסדרתי כדגם הספארק האהוב. דגם הספארק הינו הנציג הבלתי מעורער של יצרנית הרכב שברולט בקטגוריית רכבי המיני, הוא מיוצר על ידי החטיבה הדרום קוראנית של ג'נרל מוטורס ומוכר ברחבי העולם גם בשם דייהו מטיס. בשנת 2015 הוצג הדור הרביעי של דגם הספארק אשר הציג שורה ארוכה של שיפורים ניכרים לעומת הדור היוצא ובכללם שיפורים בתחום ההיצע המנועי והמכאניקה, העיצוב הפנימי והחיצוני וכמו כן ברשימות האבזור הבידורי והבטיחותי. דגם הספארק משווק במרכב האצ'בק בעל 5 דלתות ונחשב למוביל ומבוקש ביותר ברחבי העולם שכן פונה הוא לקהלי יעד מגוונים ומעניק הוא פתרון תחבורה זול למדינות מתפתחות ולמדינות בעלות כבישים צפופים דוגמת הכביש הישראלי. 

היצע מנועים מגוון ומתקדם
הדור החדש של שברולט ספארק זכה לזוג מנועים חדשים ומתקדמים במיוחד, אשר מציגים שיפור במרבית הפרמטרים בהשוואה לדור המנועים היוצא, המנוע הבסיסי בנפח של 1.0 ליטר בעל 3 צילנדרים מספק 74 כוח סוס ומומנט של 9.7 קמ"ג, מנוע זה משודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד ויחד מביאים הם לנתוני כושר האצה סבירים אשר עומדים על תוצאות מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-15.5 שניות ארוכות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש (בארצות הברית משווקת גרסה מנועית זו גם בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית). גרסת המנוע הבכירה עברה, גם היא, מלאכת שיפור ניכרת לעומת הדור היוצא וכוללת נפח של 1.4 ליטר המספק 98 כוח סוס ומומנט מכובד במיוחד של 13.1 קמ"ג, גרסה מנועית זו משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ויחדיו מציגים הם כושר האצה איכותי יותר מהגרסה הבסיסית מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-12.6 שנית בלבד ומהירות מקסימלית של 179 קמ"ש, מדובר בנתונים יפים אשר עולים באיכותם על מרבית הרכבים המשתייכים לקטגוריה זו בכמה מונים.

נתוני צריכת דלק חסכוניים למדי
שברולט ספארק בעל נפחי המנוע הקטנים והמשקל הכולל הנמוך ביותר נחשב לרכב מיני חסכוני למדי, גרסת המנוע הבסיסית, אשר כאמור משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית בלבד, צורכת בממוצע, בהתאם לנתוני היצרן הרשמיים כ-20.4 ק"מ לליטר לערך בנסיעה משולבת רגועה, בעת נסיעה בפועל צריכת הדלק גבוה יותר ועומדת על 15 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה משולבת רגועה, אך עדיין מדובר בנתונים חסכוניים ביותר אשר עומדים בקנה אחד עם רבות מהמתחרות לקטגוריית רכבי המיני המוכרים כיום.  גרסת המנוע הבכירה, המשודכת כאמור לתיבת הילוכים רציפה אשר מטבעה מציבה נתוני צריכת דלק גבוהים יותר, עומדת על נתון רשמי של 18.2 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה משולבת, בעת נסיעה בפועל צריכת הדלק גבוה יותר ועומדת על 12.5 ק"מ לליטר לערך.

איכות, נוחות ונתוני נסיעה
הגרסה הראשונית של דגם הספארק נחשבה לקופסתית מאוד, באופן שהפך את נוחות הנסיעה לנקודת טורפה משמעותית והקשה על הרכב בנסיעה מנהלתית על גבי הכביש, הדור החדש של דגם הספארק מציג שיפור ניכר בפרמטר זה, עבודת המתלים שופרה משמעותית הם מכויילים על הצד הרך שלהם כך ששיבושי הכביש כבר אינם מורגשים כבעבר, אופי הנסיעה הפך לבוגר ומרוסן ביותר בהשוואה לאופי הנסיעה בעבר. השילוב שבוצע בגרסת המנוע הבכירה לתיבת הילוכים רציפה מספק יכולת נסיעה מעודנות אשר באות לידי ביטוי בעבודה בסל"ד נמוך וחלק ביותר המאפשר לרכב התנהלות שגרתית רגועה שלרוב אופיינית למכונית בסדר גודל גדול הרבה יותר. יכולות בידוד הרעשים השתפרו במידה ניכרת, הדור הקודם התאפיין ברעשי חוץ רמים שהקשו על ניהול שיחה בסיסית בעת נסיעה ברכב, הדור החדש לעומתו נהנה ממעטפת מבודדת להפליא באופן שאינו חודר כלל אל תוך תא הנוסעים.

עיצוב מתון יותר מבעבר
הגרסה המקורית של דגם הספארק התאפיינה בעיצוב נועז, חצוף וחדשני ביותר אשר כלל מראה מעט "רובוטריקי" והתאפיין בניצוץ של מקוריות ייחודית, הדור החדש של הדגם השתנה משמעותית בכל הנוגע לעיצוב החיצוני אשר הפך להרמוני ושמרני הרבה יותר, הזוויות הפכו למעוגלות יותר במידת מה, יחידות התאורה הוחלפו ביחידות תאורה סטנדרטיות יותר ומידותיה החיצוניות גדלו כך שכעט עומדות הן על 3.36 מ' אורך, 1.59 מ' רוחב, 1.47 מ' גובה ו238 ס"מ בבסיס הגלגלים. גרסתו המחודשת של דגם הספארק הפכה להרבה פחות מושכת תשומת לב, לטוב ולרע, ויש שיאמרו שכעט מתאימה היא לקהלי יעד רבים יותר ולא רק לצעירים המחפשים אחר עיצוב מיוחד.

תא מטען מעוצב ונעים לשימוש
תא הנוסעים של דגם הספארק עבר, גם הוא, מהפכה עיצובית ניכרת אשר הפכה אותו לנעים לעין, המרקמים של החומרים מהם מעוצב הרכב בשילוב עם הצבעים בהם נעשה שימוש יוצרים תחושת עושר נעימה ומרגיעה ביותר. כבר מרגע הכניסה אל תוך תא הנוסעים מתקבלת תחושת מרווח רב, סביבת הנהג גדולה למדי והספסל האחורי מאפשר ישיבה נוחה של שני מבוגרים בקלות עם מרווח ברכיים רב לאדם בוגר בגובה ממוצע. קונסולת הנהג נקייה מכפתורים מיותרים במרכזה מסך מגע גדול ביותר מאפשר שליטה נוחה בפונקציות הרכב הרבות, לוח השעונים מסודר היטב ופתחי האיוורור ממקומים בצורה נכונה ומושכלת, דבר שאינו מובן מאליו כאשר מדובר במכוניות בקטגוריה זו. תא המטען מציע נפח בינוני אשר כולל 185 ליטר בלבד הניתנים להגדלה משמעותית על ידי קיפולה של שורת המושבים האחורית.

רמות אבזור מובילות
דגם הספארק משווק עם כ-3 רמות אבזור מכובדות אשר קרויות LT, LT+ ו- LTZ. רמת הגימור הבסיסית, נחשבת לנדיבה ביותר וכוללת מערכת שמע מקורית, דיבורית בלוטוס איכותית, שלל חיבורי אודיו ועוד. רמת האבזור הבאה כוללת, בנוסף לרשימת האבזור הבסיסית, שליטה מלאה על מערכת השמע ודיבורית הבלוטוס מגלגל ההגה, מסך מולטימדיה מכובד בגודלו, חישוקים קלים ועוד. רמת האבזור הבכירה ביותר כוללת מערכת בקרת אקלים, גג שמש נפתח, אפשרות לכניסה והנעה ללא שימוש במפתח פיזי, מערך חישוקים קלים ועוד שלל תוספות מעניינות אשר הופכות את השימוש ברכב למהנה הרבה יותר.

בטיחות כעקרון מוביל
דגם הספארק, בדומה לשאר הרכבים מבית היוצר של ג'נרל מוטורס, נחשב לרכב בטיחותי במיוחד הוא משווק עם רשימה ארוכה של אביזרים ייעודיים לשיפור רמת הבטיחות בהתאם לרמת האבזור המבוקשת והכלבכפוף לתג מחיר אטרקטיבי ביותר אשר הופך את הרכב לכדאי ביותר. רשימה זו כוללת, סין היתר, מערך בן 6 כריות אויר עם אופציה לביטול פעולתם במושבים הקדמיים, שלל עיגוני איזופיקס לעיגון מושבי הבטיחות לילדים במושב האחורי, פנסי ערפל, תאורת יום ייחודית, מערכת בקרת שיוט מתקדמת, חיישני חניה אחוריים, מצלמת רוורס מתקדמת ועוד. בשנת 2009 עמד דגם הספארק במבחני הריסוק בהתאם לתקן ה Euro NCAP האירופאי אשר זיכה אותה ב-4 כוכבי בטיחות ובשנת 2014 זכה הוא לציון Top Safety Pick מבמחני הריסוק של ארגון IIHS האמריקאי, ציון אשר נחשב לגבוה מאוד ביחס לרכבים המשתייכים לסגמנט.
מחיר משוער
החל מ 58,900
שנות אחריות
3 שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
19.6
יתרונות
חסרונות
מעוצבת
רועשת
מרווחת יחסית
איכות בניה נמוכה
מאובזרת
תא איחסון קטנה יחסית

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על שברולט ספארק
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר