אומרים כי כיום 70% מהרכבים החדשים שעולים לכביש אלו רכבי ליסינג אשר הופכים עם הזמן לרכבי יד שניה מליסינג. עסקאות הליסינג שנעשו בעוד הרכב היה חדש לגמרי הגיעו לתומן, כלומר היה חוזה ליסינג בין הלקוח לחברה ותוקפו הסתיים. עתה כדי להרוויח יותר מהרכב הזה חברת הליסינג מעמידה אותו למכירה. רכב שהיה בליסינג היה שייך לאדם ששכר אותו ולא היה הבעלים שלו, לכן הרוכשים חוששים בדרך כלל שאותו מחזיק של הרכב לא דאג לו באותה מידה כאילו היה שלו.

הנהג הקודם היה יכול אפילו לרכוש את הרכב ולכן אולי היה לו אינטרס לשמור עליו.
הנהג הקודם היה יכול אפילו לרכוש את הרכב ולכן אולי היה לו אינטרס לשמור עליו.

חוזה להשכרת רכב מליסינג מחייב שמירה על הרכב

בניגוד לדעה הרווחת לגבי רכבים להשכרה שעוברים "ידיים" רבות ולכן השחיקה – בין אם רוצים או בין אם לא רוצים – היא מרובה, רכבי ההשכרה לתקופה ארוכה – ליסינג כרוכים בחוזה מול אדם אחד לאורך כל התקופה שהוא הנהג העיקרי שלו, ולא רק שהוא מחויב להחזיר את הרכב במצב כפי שקיבל אותו ולא – ישלם על המפגעים (כמו גם חציית האולטימאטום של הקילומטראז'), אלא שהנהג הקודם היה יכול אפילו לרכוש את הרכב ולכן אולי היה לו אינטרס לשמור עליו.
עתה כדי להרוויח יותר מהרכב הזה חברת הליסינג מעמידה אותו למכירה
עתה כדי להרוויח יותר מהרכב הזה חברת הליסינג מעמידה אותו למכירה

לראות את ספר הטיפולים של הרכב

חברת הליסינג היא הבעלים של הרכב והיא האמורה להחזיק בספר טיפולים שלו. החברה מחייבת את עשיית הטיפולים התקופתיים מול מוסכים מורשים ולא פרטיים כאלו ואחרים, משום שהרכבים הללו מוצעים לאחר מכן ללקוחות אחרים. במידה וחברת הליסינג לא מחזיקה ספר שכזה – אפשר לבקש מאחד המוסכים למצוא במאגר, ובכל מקרה להטיל ספק בטיפולים שהרכב עבר (יכול להיות שעבר רק טיפול אחד לצורך העניין, והשאר – עליכם).

האם יש כזה דבר קנייה בטוחה מיד שניה?
סביר להניח שאין כזה דבר "קניה בטוחה" משום שתמיד יכול להיות פגם מסוים שלא שמתם לב אליו ברכישה ואפילו שהוא כל כך קטן, מפריע שלא דיווחו לכם עליו. מה שכן אפשר לעשות – זה לנהל מהלך של רכישה שקולה ולא פזיזה לפי מיטב הכללים. 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר