הגעתי ליונדאי בעיקבות הודעה מפתיעה של מנהל הפורטל שלנו, אמיר שפר, חלה ולא יכול היה לבחון את הרכב וכבר בדרך חשבתי לאן אוכל לקחת את הטוסון החדשה שלי. לא  עבר הרבה זמן וברדיו שמעתי את הפרסומות של חגיגות פסטיבל דרום אדום שמתרחש בימים אלו בצפון הנגב ונזכרתי בבתרונות רוחמה שיוכלו לבדוק, עד כמה המנוע 2.0 סמ"ק מספק את הסחורה.
 
 
עיצוב שגורם לך להתאהב
כשפוגשים את היונדאי טוסון החדשה אפשר להבחין מייד בעיצוב המשודרג. פיטר שרייר, ממעצבי הרכב הידועים בעולם, מונה לאחד מנשיאי יונדאי-קיה וקיבל את האחראיות על עיצוב הקונצרן כולו, והדבר ניכר היטב בטוסון החדשה. הטוסן זכתה לעיצוב צעיר ואלגנטי ונראה שהיא מוכנה לזנק אל המטרה. החזית מזכירה את הסנטה פה ומדגישה את ההתחדשות שעובר על היבואן בשנים האחרונות. תא הנוסעים גם הוא מספק את הבטחות העיצוב החדש, ואופיו מעודן יותר מאשר הדגם הקודם, עם הדגשה על נוחותו של הנהג. אך הדבר שגורם לך להתאהב ברכב עוד לפני הנסיעה הוא הגג הפנורמי שמספק חווית נסיעה המגיעה גם למושב האחורי וחשוב מכל, נשארת מבודדת מחום וקור.
מערכות השליטה והבטיחות
מערכת השליטה מאובזרת מאוד וכוללת מגוון של טכנולוגיות מתקדמות החל ממסך הטאצ', ווי-פיי מובנה, ומערכת WAZE, אך גם דאגה לאנלוגים מאיתנו, ומערך כפתורי לחיצה שיקלו על ההנאה מהנסיעה. המושבים מלפנים נוחים לישיבה ויעילים בכוונון ובהחלט דאגו לשמור על רווח לרגליים ונוחות מירבית. רמת הבטיחות של הטוסון כוללת שש כריות אוויר ובעלת התראות על מכוניות בשטח מת במראות, רכב חוצה מאחור, רכב מתקרב מאחור ומצוידת במערכת יונדאי קונקט שמחוברת לרשת באמצעות סים. אך הדבר שגרם לעבדכם הנאמן לחייך  באמת, תא הכפפות המקורר ששומר על השתייה מצוננת בזמן הנסיעה.
הנסיעה לבתרונות רוחמה ופסטיבל דרום אדום
ביודאי הוסיפו למנוע למנוע 2.0 סמ"ק המוכר, את תיבת ההילוכים האוטומטית ששודרגה והותאמה טוב יותר למנוע. הנסיעה הבין-עירונית עברה בתחושה נוחה. התיבה המשודרגת (אוטומטית דו-מצמדית 7 הילוכים) מגיבה היטב, ועוברת מהר להילוכים הגבוהים כדי לחסוך בדלק, טוב בכביש המהיר. לאחר כ-50 דקות נסיעה מת"א, נמצאים להם קיבוץ רוחמה והשדות המקיפים אותו. יער רוחמה שופע היום בכלניות ושטחי האפר של הבתרונות (ובכלל שטחי האפר הישראליים) אינם מאיימים על יכולותיה של הטוסון והיא מתמודדת איתם בקלות יחסית, עם היגוי מדויק המעניקה ביטחון רב. חשוב לציין שלטוסון החדשה, ישנה גם הנעה כפולה המשלבת את הגלגלים האחוריים לפי רמת האחיזה. להנעה זו גם אפשרות נעילה ל-4x4 קבוע באמצעות כפתור. מכאן כל מה שנשאר היה זה להינות מיום שישי מהנה ביותר ופיקניק מול נופים עוצרי נשימה.
לסיכום
היצע המנועים הכללי כולל 3 מנועי בנזין: 2.0 ליטר אטמוספרי ותיק עם 155 כ"ס, 1.6 ליטר עם 132 כ"ס ו-1.6 ליטר טורבו עם 177 כ"ס. בנוסף, מוצעים שני מנועי טורבו-דיזל בנפח של 1.7 או 2 ליטר. המנוע סוחב את כל המשימות שתטילו עליו ומהירות ההתקדמות טובה בהחלט לצרכים של רוב הנהגים הישראלים. אפשר רק להניח מה היה קורה לו היו מחזקים את הסל"ד שהיו מאפשרים לטוסון לנצל את כל הפוטנציאל הטמון בה, אבל בסופו של יום, טוסון 2016 תספק לכם חוויית נהיגה משפחתית מהנה, נעימה, יפה, ובטוחה.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר