סגולן רויאל, שרת איכות הסביבה של צרפת, הודיע כי רנו תציע תיקון ל- 700 אלף כלי רכב שנמסרו ללקוחות, בניהם דגם הדיזל של רנו קפצ'ור, שאינו נמכר בארץ, ותתקן עוד 15 אלף כלי רכב נוספים לפני מכירתן. זהו הפתרון של רנו לפרשת 'דיזלגייט' המהדורה הצרפתית. כזכור, לפני כמה ימים סיפרנו לכם שחוקרים פשטו על משרדי החברה והחרימו מחשבים ומסמכים לצורך חקירת תרמית הזיהום של רנו, מה שהוביל לירידה של 20% במניותיה. אמנם לא היו מספיק ראיות שאומרות זאת, אך עכשיו רנו מודים שאכן יש זיהום.

רנו מודה "זיהמנו"
לפי שעה לא ידוע אם רנו תציע תיקון לעוד דגמי דיזל של החברה, מלבד הקפצ'ור, שאינו נמכר בארץ בגרסה זו. לצורך הבהרת הדברים, בישראל רוב דגמי רנו שנמכרים עם מנועי דיזל הם רנו מגאן ורנו פלואנס. נחזור לענייננו, משימוע שערכה רויאל ליצרנית בתחילת השבוע, עולה כי היא תתקן כ- 15 אלף כלי רכב, באמצעות בדיקה ותיקון מערכת הסינון של הדגמים. התיקון אמור להביא את מנועי הדיזל של רנו לרמת הזיהום התקינה לפי דרישות התקן.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את
תקנון האתר
זמן קצר לאחר מכן, רנו הודיע כי בקמפיין התיקון נכללות עוד 700 אלף מכוניות שכבר נמצאות אצל לקוחות. על פי רנו, התיקון לרכבים יהיה וולונטארי- בעלי הרכבים יקבלו את הקריאה לביתם, אך אין חיוב בהיענות אליהן.
על פי השרה, התיקון יכול להתבצע במהירות וידרוש עד חצי יום עבודה. היא לא הרחיבה הרבה על הפתרון של רנו, או על אילו דגמים ספציפיים מדובר. למעשה לא ברור עדיין אם המכוניות המזהמות יצאו גם מחוץ לגבולות צרפת ואולי הגיעו אפילו לישראל. בכל אופן, קרסו, יבואנית רנו לארץ, מוסרת כי הנושא בבדיקה מול היצרנית וכי היא תפעל על פי הנחיותיה.
אולי יעניין אותך גם: