משפחתיות- הן הבסיס של עולם הרכב. מהסגמנט הזה התפצלו שאר הסגמנטים, בין אם בגדלים מוקטנים- מיני וסופר מיני, ובין אם בגדלים מוגדלים- מנהלים ויוקרה. עם ההתפתחות הטכנולוגית, כך גם עולם הרכב מתפתח. לאחרונה מופיעים סממנים של פאר מעולם רכבי המנהלים אל תוך עולם המשפחתיות וכן, גם לרכבים הקטנים יותר. כידוע, עולם הרכב מתפצל לכמה וכמה קטגוריות עיקריות שבתוך כל קטגוריה כזו ישנן קטגוריות משנה- תתי קטגוריה. בכתבה הבאה נשתדל להביא לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת עם הקטגורית המשפחתיות. שנתחיל?

מאזדה 6. משפחתית גדולה
מהי משפחתית?
רכב משפחתי מטרתו לנייד משפחה, שלכל היותר מונה חמש נפשות, בסידור ישיבה של שני מבוגרים מלפנים ושלושה ילדים מאחור. בבסיסה המכונית המשפחתית מחולקת לשלושה חלקים: מנוע, תא נוסעים ותא מטען. כאמור, השינויים בטכנולוגיות והדרישות האנושיות פיתחו עוד תת קטגוריה לסגמנט המשפחתיות שלמעשה מגדיר רכב בגודל של "משפחתית וחצי". התת קטגוריה מוגדרת כ'מנהלים' או כ'משפחתיות גדולות'. לצורך הדוגמא, משפחתית רגילה תכיל את המאזדה 3 ואילו משפחתית גדולה/ מנהלים, תכיל בתוכה את המאזדה 6.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את
תקנון האתר
משפחתית קומפקטית
כמו שיש תת קטגוריה שמגדילה את ה'משפחתית' יש גם תת קטגוריה שמקטינה אותה. התת קטגוריה נקראת 'משפחתית קומפקטית'. לרוב ובאופן מוחלט, משפחתיות קומפקטיות אינן מסוגלות להכיל את מבנה המשפחה של 2+3. למעשה, המבנה 2+2 מתאים יותר לקטגוריה. מידותיה של ה'משפחתית הקומפקטית' יהיו לרוב באורך 450 ס"מ, רוחב 175 ס"מ, גובה 150 ס"מ ובסיס גלגלים סטנדרטי של 260 ס"מ לערך. כמובן שאלה מידות הסטנדרט, מכאן כל יצרנית מושכן לכיוונה על מנת להרוויח עוד כמה מ"מ של נוחות ישיבה או נפח תא מטען. מחירה של המשפחתית הקומפקטית ינוע בטווח שבין 110 ל 130 אלף שקלים.

מאזדה 3. המשפחתית של מאזדה
קודם כל המשפחה
מן הסתם המשפחתית שלכם תנייד גם את ילדיכם, בין אם זה לחוגים ובין אם זה לבילוי המשפחתי הבא. על כן, יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת. למשל, תינוק עד גיל שנה וחצי צריך לשבת במושב תינוק שנמצא בכיסא הנוסע מלפנים, כאשר גמו לכיוון הנסיעה. יש לשים לב שישנו מתג לביטול כרית האוויר של הנוסע ולבטלה כאשר מניחים מושב תינוק. מעבר לזה, אל תשכחו שהרכב שאתם קונים צריך למלא את מבוקשכם. לצורך העניין, לא בכל רכב יהיה נוח למקם שלושה כסאות תינוקות או בוסטרים בספסל האחורי, למרות שהרכב מצויד בשלושה חגורות בטיחות. שאלה של רצוי ומצוי.

מאזדה 2. נכנסת ב"משפחתית קטנה" בגרסת הסדאן
יחידות הנעה
עד לזמן האחרון המשפחתית הממוצעת העניקה לבעליה מנוע אטמוספירי בנפח 1.6 ליטר ותיבות הילוכים אוטומטיות. זה היה הסטנדרט וזה מה שהצרכן דרש. בזמן האחרון, וגם עם עליית מחירי הדלק, הדרישה השתנתה. את המנועים האטמוספריים הגדולים יחסית, מחליפים מנועים בעלי נפחים קטנים אך מוגדשים. התוצאה היא רכב שמספק כוח זמין זהה לזה של המנוע הגדול ולפעמים אפילו יותר וגם, חיסכון משמעותי בתצרוכת הדלק. כמובן שלמנועים האלה שודכו תיבות הילוכים רציפות או רובוטיות שגם תרמו לביצועי הרכב ולתצרוכת הדלק.