מיצובישי פאג'רו, מאז ומתמיד היה אחד הג'יפים הנמכרים ביותר. המתחרים הפוטנציאליים שלו הם ה
טויטה לנדקרוזר, ובזמנו, גם
איסוזו טרופר, שנעלם מהנוף הישראלי באמצע שנות האלפיים. עם השנים מרכב ושילדת הפאג'רו השתדרגו והוחלפו. הדגם המדובר, היה בעל שלדת סולם. לאחריו, הגיע הפג'רו קינג עם שילדה המאופיינת לפרייווטים, ולאחר מכן, בדור החדש של הפאג'רו, מיצובישי חזרו לשלדת סולם ולצורה המרובעת- רק מודרנית.

מיצובישי פאג'רו Q
אז על מה אנחנו מדברים?
הפאג'רו נכנס לקטגוריית רכבי הפנאי- שטח, ומצויד במערכת ABW ובכרית אוויר אחת בגלגל ההגה. נכון להיום, על פי מחירון עומד בסביבות 30,000 ₪. הפאג'רו הזה, הידוע בכינויו "פג'רו Q", מצויד במנוע טורבו- דיזל שנחשב יחסית חלש בקטגוריה, גם בזמנים ההם. מנוע טורי בנפח 2.8 ליטר, עם 128 כ"ס הבאים במלואם ב 4,000 סל"ד. עם מומנט של 29.8 קג"מ. אל המנוע הזה משודכת תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה יחסי העברה.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את
תקנון האתר
גיר 4x4 שמפצה על כל המינוסים
למרות שמדובר ברכב שיחסית חלש בכוחו לעומת המתחרים טויוטה לנד- קרוזר, שבזמנו נקרא "פראדו" ואיסוזו טרופר, שכבר לא איתנו, תיבת ההעברה שלו הופכת אותו למכונת שטח טוחנת סלעים. ההנעה של הרכב הזה, היא הנעה אחורית עם שלל אופציות שילוב להנעה כפולה והילוכיי כוח. הראשון, הוא שילוב הגלגלים הקדמיים להנעה כפולה. לאופציה זו מתווסף הילוך כוח 4x4 Low. כשמתחילים לטפס והשטח כבר לא נותן לזלזל בו, משלבים את הנעילה הראשונה: נעילת דיפרנציאל אחורי- 4Lock.

גיר 4x4 שמחפה על הכל
עוד קצת כוח... שיהיה קל יותר לטפס קירות
אם יש צורך מעבר לנעילת דיפרנציאל בהילוך נמוך שיספק את המקסימות כוח שהרכב יכול לספק, קיימת אופציה של נעילת דיפרנציאל אחורי עם שילוב הילוך כוח- 4Low Lock. שלב אחרון, שעליו אחראי כפתור קטן הנמצא בסמוך לידית ההילוכים, שנקרא r/d lock, בפועל- נעילת דיפרנציאל מרכזי. הכפתור הזה בעצם הופך את ארבעת הגלגלים למונוטוניים. הכוונה, ארבעת הגלגלים מונעים עם חלוקת כוח שווה לכל גלגל- פחות או יותר מה שקורה בזחלים של הטנקים. בזכות גיר ה 4x4של הרכב הזה, ניתנת הבחירה לבעלי הרכב, אם לשרוף את הדלק על שבילי כורכר נוחים ונעימים או על מסלעה אכזרית בדרך לקפה על צלע ההר.

לחיי הנוסטגיה
רמות גימור
בעלי הפג'רו Q נהנים מרכב שמשקלו עומד על 2720 ק"ג, גובהו 189 ס"מ, ומידות צמיגים 235/75 על חישוקי 15". הרכב אינו מפנק במיוחד, אפשר להגיד שביחס לאופציות המתחרות כיום, הוא אינו מפנק כלל. למרות זאת, הוא מצויד ב 7 מקומות, מזגן מפוצל, ו 4 חלונות חשמל. מקבילו, הדגם המפואר יותר- GLS, מאובזר גם במד שיפועים, גלגלי מגנזיום, ומערכת ABS.

קפה על צלע ההר בהרי ירושלים
נסכם...
אמנם מדובר ברכב ישן ולא הכי מפואר בעולם, אבל חשוב לזכור, התקופה המדוברת היא סוף המאה ה 20, מה שאומר שדרישות העיצוב היו דלות מהיום. הפאג'רו מתאים לאנשים שאינם מחפשים מושבי עור, מסכי טאץ', או מתלים רכים. בסופו של דבר מדובר על רכב שכמעט כל תפקידו הוא שטח וכך הוא נראה: עיצובו קובייתי ומאסיבי, עם פינות מרובעות וחדות ואינו בעל קימורים עגולים וסקסיים כמקביליו כיום.