אודי הציגה את מערכת הנהיגה האוטונומית שלה כאשר אודי RS7 של החברה עלתה על מסלול המרוצים בגרמניה והצליחה לסיים הקפה סביב המסלול במהירות גבוהה ובזמן איכותי ומרשים. המכונית למעשה עושה את כל הנהיגה בעצמה והצליחה בצורה יוצאת מן הכלל לבלום לפני פניות ולצאת בצורה מהירה מאוד לאחר מכן. מערכות הנהיגה האוטונומיות של אודי עדיין רחוקות מפסי הייצור וגם אם הטכנולוגיה קיימת יידרשו עוד מספר שנים על מנת להסדיר את נושא הנהיגה האוטונומית בעולם הרכב.
נהיגה ספורטיבית עצמאית לרכב
אודי RS7 בעלת מערכת הנהיגה החדשה של אודי עושה שימוש במחשב מיוחד הנמצא ברכב אשר מקבל מידע על מיקומו באמצעות מערכת GPS מדויקת לרמה של ס"מ אחד בלבד. ברכב מותקנות גם מצלמות תלת מימד המעבירות את המידע המתקבל בזמן הנסיעה ישירות אל מחשב גרפי אשר מעבד את התמונות ומאפשר קבלת החלטות בנוגע לנתיב הנסיעה תוך פחות משנייה. אודי RS7 הצליחה להאיץ במסלול למהירות גבוהה מאוד שהגיעה עד ל 240 קמ"ש.
יצרניות היוקרה עם מערכות נהיגה מתקדמות
המרדף אחרי מערכת הנהיגה האוטונומית בעולם הרכב מספקת תחרות בין יצרניות היוקרה כאשר גם מרצדס ו-וולוו כבר הציגו את הגרסאות שלהם למערכות נהיגה אלו. בנוסף ליצרניות הרכב, גם ענקית האינטרנט גוגל כבר הציגה התקדמות כבירה בייצור מכונית אוטונומית משלה וניכר שהתחרות על יוקרת מערכת הנהיגה האוטונומית הטובה ביותר עדיין לא אמרה את המילה האחרונה.
כבר היום ישנן מכוניות המסוגלות לנהוג לבד
כיום בישראל ישנן מספר מכוניות אשר יכולות בצורה טכנית ומעשית לבצע נהיגה עצמאית .מרצדס S קלאס ואודי A8 עושות שימוש במערכות נהיגה מתקדמות כמו שמירה על נתיב הנסיעה, מערכת תיקון סטייה, מערכת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימה אוטומטית. בזכות מערכות אלה ניתן למעשה לעזוב את הידיים מההגה ולתת לרכב לנהוג בעצמו לזמן מה. חשוב לציין כי על אף היכולות המתקדמות של מכוניות אלה אין זה חוקי לעשות לנהוג ברכב ללא אחיזה בהגה.