פתרונות המימון לרכבים חדשים קופצים היום מכל עבר, רק לקנות. האם יש בכל מלכוד מסוים? לא, יש רק עסקה שהיא טובה יותר ועסקה שהיא פחות טובה. היום כשיש אפשרות להקל את כובד המעמסה של תשלום אחד מלא של שווי הרכב – ובמקום זאת לחלק לתשלומים, בודקים מה האפשרות הזולה יותר שתעניק רכב חדש ונוצץ לבעליו כשהעסקה היא נוחה יותר, מושכלת ומאפשרת לבעלי הרכב רמת חיים גבוהה יותר בתנאי המחיה שלו.

היום כבר לא צריך שק של מזומנים כדי לקנות רכב
הלוואה באמצעות חברת ליסינג
כשההלוואה היא ישירות מול חברת הליסינג, אפשר לבחור בצורות שונות של תשלום כפי שהיא מאפשרת. יש חברות ליסינג שתאפשרנה מימון כמעט מלא על הרכב (למעט 20-30% שמשולמים מראש), ואת היתרה בתשלומים, ויש חברות ליסינג שתקלוטנה כל סכום שיש לבעל הרכב לשלם (מרבית הסכום) ואת היתרה לחלק לתשלומים. לכן רצוי לעשות השוואת עסקאות ליסינג בין החברות.
הלוואה תוך שעבוד רכב
כל עוד משלמים על הרכב בתשלומים, הוא שייך לבעליו הקודמים. במידה והבנק מעניק הלוואה מיוחדת לטובת הרכב, הרכב למעשה הופך להיות משועבד לבנק, ובמידה ורוכש הרכב לא עומד בתשלומים לטובת הבנק הרכב עלול להיות מעוקל. בחלק מחברות הליסינג הן אלו שנושאות את השעבוד ובחלק – הבנק, תלוי איך אותן החברות מתנות את העסקה.
הלוואה נושאת ריבית
ישנה הלוואה פשוטה מהבנק, כשכמו הלוואה רגילה, הרוכש של הרכב אמור להחזיק את החזרי ההלוואה בתשלומים מדי חודש, אולם בתוספת ריבית. כאן הריבית תיקבע על ידי חברת המימון לרכב, והנתון המעניין הוא שניתן להתמקח על הריבית – זה חלק מעסקת הרכישה וזה בא לידי ביטוי לאורך טווח הזמן בו מחזירים את התשלומים.