חברות ה
ליסינג מכרו כבר רכבים חדשים ללקוחות רבים במהלך השנים אך תמיד במסגרת העסקה ברישיון הרכב נכתב שזוהי עוד יד לרכב, כך שבאופן אוטומטי הערך של הרכב ירד. החל משבוע הבא חברות הליסינג יוכלו מבחינת החוק לבצע מכירות של רכבים חדשים ללקוחות לאל רישום של עוד בעלות, זהו צעד גדול מאוד בשוק הרכב וחלק מתוכנית רפורמות גדולה שמעוניינת להביא להנחות גדולות בשוק הרכב.

רכישת רכב חדש מחברות הליסינג
קריטריונים לרכישת הרכב החדש
במסגרת הרפורמה המאפשרת לחברות הליסינג למכור
רכב חדש יש מספר קריטריונים כשהחשוב ביותר הוא שעל הרכב להימכר ללקוח תוך 12 חודשים מרגע ייצורו, אם עוברת התקופה הנ"ל אז הרישום של יד ראשונה תהיה רשומה על סוחר הרכב. המשמעות היא שכעת חברות הליסינג לא יירכשו רכשים רבים כדי לא להיתקע עם מלאי גדול מדי שלא מצליח להימכר.
האם באמת אנו נשלם פחות?
שר התחבורה ישראל כץ חתם על ההסכם הזה כבר לפני מספר חודשים הצליח לעצבן לא מעט יבואני רכב בהחלטה זו. הסיבה לכך היא שכעת חברות הליסינג יוכלו למכור את הרכבים במחיר נמוך יותר מהיבואן ובכך בעתם ליבואנים תהיה פחות עבודה, עדיין לא ברור מה יהיו ההשלכות והאם אכן המחירים שאנחנו הצרכנים נשלם עבור רכב חדש יהיה זול יותר בצורה משמעותית.

לא ברור עם המחירים יהיו זולים יותר
משרד התחבורה מנסה לפעול בשוק הרכב
משרד התחבורה מצליח לייצר כותרות רבות בשנה האחרונה עם הבטחות להוזלת מחירי המכוניות החדשות על ידי הכנסת של ייבוא מקביל, הוזלה במיסוי על מכוניות ירוקות ומיסוי גבוה יותר על מכוניות יוקרה. התוכנית של המשרד היא לייצר תחרות בריאה יותר בשוק הרכב ומתן אפשרויות רכישה נוחות יותר לצרכנים בישראל.