ליעוץ מקצועי לפני רכישה התקשרו
או השאר פרטים ונחזור אליך מידית!
קראתי ואני מאשר/ת את התקנון
חיפוש רכב חדש

אלפא רומיאו חדשה

כל הדגמים והמפרטים

אם אתה מחפש מכונית אופנתית ומעוצבת עם ניחוח איטלקי שיכולה לרגש בכל נסיעה ברכב, נראה כי אתה מוכן להתרגש מהמכוניות של אלפא רומיאו. מלא את הפרטים או פנה ליועץ ותקבל את מיטב ההצעות לגבי Alfa Romeo חדשה או משומשת

טופס מורחב
טופס מקוצר
מלא פרטים וקבל הצעות לקניית אלפא רומיאו חדשה
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
אוטו1 - פורטל השוואת רכבים

אלפא רומיאו

Alfa Romeo
אלפא רומיאו
איטליה 1919 מיטו, גולייטה 509
Alfa Romeo

דגמי Alfa Romeo

מכוניות מנהלים

מכוניות משפחתיות

רכב מיני

סיפורה של אגדה איטלקית שהייתה באמת
החברה האיטלקית לייצור רכבים Alfa Romeo נוסדה בשנת 1910 בעיר מילאנו שבאיטליה. בדומה לייצרניות רכב רבות בעלות היסטוריה ארוכה, גם תולדותיה של ה Alfa Romeo  לוו בתהליכים ותמורות רבות שהפכו אותה להיות החברה המוכרת לנו כיום. בראשית דרכה נקראה החברה Anonima Lombarda Fabbrica Automobili בראשי תיבות – ALFA – אלפא, כשהפירוש הוא- מפעל מכוניות לומברדי. הסמל המוביל של אלפא רומיאו השתנה גם הוא במרוצת השנים אך גם בסמל הישן וגם בחדש הודגש הצלב האדום שכה אופייני עם סמלה של העיר מילאנו עם סמל האצולה של משפחת המלוכה- ויסקונטי, המראה נחש גדול הבולע ילד קטן. בשנת 1915 רכש מר ניקולא רומיאו את החברה והוסיף את שם המשפחה שלו לשם החברה- Alfa Romeo - השם המוכר לנו בימינו אנו.
 
היסטוריית הרכבים האיכותיים זכתה בתארים רבים במירוצי מכוניות
בשנת 1910 הציגה אלפא רומיאו את הדגם הראשון שלה העונה לשם 24HP-, דגם זה הוצג והשתתף בתחרות הרכבים המובילה באותן שנים שהתרחשה בטארגה פלוריו שבסיציליה. בשלהי שנת 1930 זכה נהג המירוצים, טאיזו נובולארי במירוץ מכוניות יוקרה שהתרחש בעיר מלייה עם דגם ה-6C 1750 המשתייך גם הוא למותג. ניצחונו של נובולארי הפתיע רבים שכן הוא התחרה בתחרות צמודה מאוד עם נהג מירוצים אחר בשם אקילה ורצי, כאשר בעקבות תקלה שאירעה תוך כדי נסיעה כבו האורות במכוניתו תוך כדי נסיעת לילה. רכב נוסף מבית היוצר האהוב זכה להצלחה כבירה בתחרויות רכבים רבות הוא הc2300 אשר זכה בתחרות הגראנד פרי בגרמניה בין השנים 1931 ועד ל1934 ברצף כאשר הנהג המוכשר שהוביל אותה לזכיה הנכספת הוא לא אחר מאשר טאיזו נובולרי. ניצחונות והישגים נוספים למותג נרשמו בשנת 1950 עת ניצח נינו פארינה באליפות העולם הקרויה פורמולה 1 כשהוא נוהג באלפא 158 האגדית וב1951 כשחואן מנואל פאנגיו ניצח עם האלפא 159, הראשונה בעלת המדגש הדו שלבי, בפורמולה 1.
 
תמורות ותהליכים באיטליה שהשפיעו על התפתחות המותג
בראשית שנות ה-60, בעקבות הליכים פרלמנטרים ותמורות רבות שחלו במשטר האיטלקי, רכשה ממשלת איטליה את המותג, ששקד באותן שנים בדיוק על שני דגמים מרכזיים- הקרביניירי והפנתרים. דגמים אלה פותחו והותאמו בעבור המשטרה האיטלקית שנדרשה לרכבים חזקים ויציבים המסוגלים לנסיעות ארוכות ביותר. דגם נוסף שהתפתח לאותה מטרה היה דגם ה- "ג'וליה סופר" המוכרת, הראשונה שיוצרה עם מדגש כפול אשר יועדה כבר מתחילה לנסיעה בכבישים ציבוריים, וזכתה שנים רבות לאחר מכן להכרה ואהבת ציבור הקהל הרחב. עשור לאחר מכן, בראשית שנות ה-70, בעקבות מצב כלכלי קשה ומורכב ששרר באיטליה באותם ימים, נאלצה הממשלה למכור את זכויותיה במותג במטרה לשפר את מצבה הכלכלי, והיא נמכרה בשלמותה לחברת פיאט- החברה המחזיקה במניותיה עד לימינו אנו.
 
חברת Alfa Romeo נרכשת על ידי פיאט ומשנה את קו ייצורה
לאורך השנים, טרם נרכשה החברה על ידי חברת פיאט, ייצורם של רכבי המותג היה מגוון, הושקעו משאבי עצומים בייצורם של רכבי כביש איכותיים לצד רכבים המיועדים למסלול המירוצים המקצועי. ייצור רכבי מירוץ שאינו פונה לשוק הפרטי, עלה לחברה במחיר הכבד ביותר של אובדן פלח שוק עצום, אך הנהלת המותג בחרה לספוג עלויות אלה ולהמשיך בייצור ייעודי זה, תוך מסע שיווקי המדגיש כי מדובר מרכבים ספורטיביים שעוצמתם תבוא לידי ביטוי רק באם הנהג יאפשר למכונית להשמיע את הצליל הייחודי לה. עם רכישתה של החברה על ידי חברת פיאט, שמדיניותה היתה הנגשת הרכבים לציבור רחב יותר, היא פעלה רבות לפיתוחם של דגמים המיועדים לנסיעת כביש המותאמת לנהג הפרטי. פיאט השקיעה רבות גם בשיווק רכביה ויצרה לעצמה קהל מעריצים הדוק ונאמן, הקרוי בהגה האיטלקית "אלפיסטה".
 
המותג שהפך לחלק מהתרבות האיטלקית 
במרוצת השנים השתרשו המכוניות השונות שיוצרו על ידי אלפא רומיאו בתרבות ובפולקלור האיטלקי, רכבים רבים מבית היוצר של המותג שימשו כבסיס והשראה לסרטים ויצירות אומנות רבות, כך לדוגמא, בסרט "הבוגר" בו שיחק דסטין הופמן כיכב רכב הספיידר האדום המפורסם שעוצבה על ידי פינינפארינה מעצב העל עצמו. לרכבי המותג סימן זיהוי בולט- הצבע האדום, שרבים מרכביו יוצרו בצבע זה, צבע המזוהה למדיי עם סמליו ומוסדותיה של התרבות האיטלקית רבת השנים. 
 
התפתחות טכנולוגית לרכבי המותג 
החל משנות ה-60, ייצור רכבי המותג עורר מחלוקות רבות בקרב מומחי רכב שונים, שכן היתה בעיתיות רבה בשילוב ההילוך השני בתיבת ההילוכים הידנית, בעיתיות שמקורה בבלאי המואץ של הסינכרונים. לצורך התמודדות עם הבעיתיות המוכרת והקושי שבהעברת ההילוכים, נדרשו הנהגים ברכבי המותג לסגל לעצמם כישורים ייחודיים. כישורים אלה איפיינו את ה"אלאפיסטים" והיוו עבורם מקור לייחודיות וגאווה. במשך השנים הבעיותיות האמורה נפתרה והרכבים מבית היצרן של המותג הונגשו לפלחי שוק גדולים הרבה יותר כך שלא נדרשת מומחיות ייחודית או הכשרה ספציפית על מנת לנהוג בהם. 
 
סגמנט המשפחתיות של המותג
כיום, מותג הרכב אלפא רומיאו, על אף שעדיין נחשב למותג יוקרתי המתאים לנהגים ספציפים שאינם מתפשרים על איכות מקסימאלית וביצועי כביש מהשורה הראשונה, פונה לסגמנטים שונים ובהתאם לפלחי שוק רבים יותר מבעבר, כך לדוגמא בסגמנט המכוניות המשפחתיות מציע המותג מספר דגמים המצטיינים בפרמטרים רבים,  מהם שני דגמים אף משווקים בישראל- הראשון הוא הג'ולייטה- מדובר במשפחתית קומפקטית בעלת עיצוב צעיר ותוסס המספק ביצועי כביש מרגשים, המשווק בשני נפחי מנוע לבחירת הלקוח- גרסת ה1.4 ליטרים המספק 120 כוח סוס וגרסת ה-1.8 ליטרים המספקת 235 כוח סוס. המשפחתית השנייה המשווקת בישראל, עונה לשם- Alfa Romeo 159, מדובר על רכב משפחתי קלאסי גדול מימדים, המעוצב בצורה מרשימה ביותר  ומאובזר בטכנולוגיה מתקדמת ועשירה ביותר. לAlfa Romeo 159 שלוש גרסאות מנוע, הקטנה בעלת מנוע 1.8 ליטרים, הבינונית בעלת נפח של 2.2 והגדול בעלת מנוע 3.2. יש הטוענים כי ה-159 מצויה על הגבול הדק שבין רכב משפחתי לבין רחב מנהלים יוקרתי. 
 
סגמנטים נוספים המשווקים בישראל
בנוסף לג'ולייטה וה-159 המשתייכים כאמור לקטגוריית הרכבים המשפחתיים, משווק המותג בישראל סגמנטים נוספים הפונים כל אחד מהם לקהלי יעד שונים. אחד הסגמנטים הנפוצים ביותר מבין רכבי המותג על כבישי ישראל הוא האלפא רומיאו מיטו, המשייכת לקטגוריית רכבי המיני, והיא הקטנה ביותר מבין מגוון רכבי המותג. למיטו עיצוב קליל ומרשים, היא נוחה לשימוש בעיקר ככל שמדובר בנסיעות עירוניות, בטיחותית במיוחד ומרווחת מאוד. למיטו מנוע 1.4 ליטרים טורבו המספק 155 כ"ס ומאובזרת בחבילת איבזור עשירה שהופכת את הנהיגה בו לחוויה של ממש. גם לקטגוריית רכבי הספורט נציגות במשפחת המכוניות של הייצרן, מדובר על דגם ה- C4  שנהיגה בו מספקת לנהג תחושת ריגוש בלתי נשכחת. ל C4 עיצוב ספורטיבי ביותר, מנוע 1.75 ליטר טורבו המספק 240 כוח סוס חזק ביותר המספק נתוני האצה חסרי תקדים של כ-4.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ולמהירות מיירבית של כ-258 קמ"ש- מדובר על נתונים מדהימים היוצרים חווית נהיגה מרשימה ביותר. סגמנטים אלה מאפשרים לקונה הרכב לבחור את הרכב המתאים לו ביותר בהתאם לנתונים הנדרשים לו, לאופי הנהיגה לו הוא נדרש ולתקציב שיש בראשותו.
 
 
 
לייעוץ ברכישת רכב התקשר
03-3727760
או השאר פרטים:
הגדרות נגישות