השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
אאודי A8
AUDI

מידע

אאודי A8
 A8- גולת הכותרת של אודי
אודי A8, מכונית הפאר של יצרנית הרכב הגרמנית, נחשבת מזה שנים לספינת הדגל וגולת הכותרת שלה, גרסתה המשוריינת משמשת כרכב השרד של מנהיגים רבים ברכבי העולם וביניהם ראש ממשלת ישראל. בשנת 2009 השיקה החברה את הדור השלישי של ה- A8 בתערוכת הרכבים השנתית במיאמי. בשנת 2013 זכתה ה- A8 למתיחת פנים קלה נוספת שהגיעה למחוזותינו כבר בתחילת שנת 2014. ה- A8 נחשבת למכונית פאר גדולת מימדים בעלת עיצוב שמרני קלאסי על אף שנעשה בה שימוש במיטה בטכנולוגיה המתקדמת, היא מורכבת משלדת האלומיניום המסורתית האופיינית לרכבי המותג ומספקת ביצועים כמותם לא ניתן למצוא אצל המתחרות.

מכניקה, מנוע וביצועי כביש
הדור השלישי של מכונית הפאר ה- A8 משווקת בישראל עם 3 אפשרויות מנועיות חזקות ואסרטיביות הנחשבות לפאר הטכנולוגית עולם הרכב העולמית. הגרסה הבסיסית בעלת נפח של כ- 3.0 ליטר טורבו בנזין המספק 310 כוח סוס וכושר האצה מ-0 ל-100 בכ-5.7 שניות בלבד. גרסת המנוע הבינונית בעלת נפח מנועי של כ-4.0 ליטרים המספקת 420 כוח סוס וכושר האצה מ-0 ל-100 בכ-4.7 שניות בלבד. הגרסה הבכירה והגדולה מכולם בעלת נתונים חסרי תקדים עם נפח מנוע של כ- 6.3 ליטר המספקת 500 כוח סוס וכושר האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-4.7 שניות בלבד, מדובר בנתונים אדירים וחסרי תחרות גם בקרב רבות מיצרניות רכבי הפאר האחרות. שלושת הגרסאות משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית- טיפטרוניק המאפשרת 8 מהירויות ונסיעה חלקה. השילוב האופטימלי בין תיבת ההילוכים המתקדמת למנועים החזקים המוצעים עם ה- A8 יוצר נסיעה שקטה ונעימה והעברת ההילוכים כמעט ואינה מורגשת כלל. ה- A8 אינה נחשבת למכונית ספורטיבית אך מנועיה החזקים עולים ביכולותיהם על ביצועיהם של רבות ממכוניות הספורט המשווקת כיום. יתרון מכני נוסף למנועי ה- A8 מדבר על סרן אחורי בעל משקל מופחת דבר אשר יוצר הקלה משמעותי על המנוע, ומאפשר לו ליצור נתוני מהירות והאצה איכותיים למדי.

נתוני צריכת הדלק של ה- A8 
עוצמותיו האדירות וגודל המנועי של ה- A8 מרמזות כי לא מדובר ברכב החסכוני ביותר בכל הנוגע לצריכת הדלק אך סביר כי הרוכשים הפוטנציאלים המתעניינים בדגם זה פחות יתעניינו בנתון זה. על פי נתוני החברה גרסת הבסיס צורכת בממוצע כ- 12.8 ליטר לקילומטר ובפועל הצריכת תעמוד על כ- 18 קילומטר לליטר לערך. באשר לגרסאות הבכירות לא פרסמה החברה נתונים רשמיים, הגם שהנתון לא באמת יהווה גורם מכריע בעבור רבים מהצרכנים. צריכת הדלק הנמוכה באופן יחסי של ה- A8 מהווה יתרון בולט שלה על פני המתחרות ונחשבת לנתון מדהים שמתקבל אודות לטכנולוגיה המנועית המתקדמת הקיימת בו.

נוחות נסיעה והתנהגות כביש
ה- A8 מאובזרת במערך מתלים אקטיביים בעלת יכולת לכיול עצמי מלא באופן אוטומטי ביחס לתנאי השטח ככל שעולה הדרישה בעת הנסיעה, מערכת מתקדמת זו תורמת תרומה משמעותית לריכוך מפגעי הדרך ובכך משפרת במידה משמעותית את נוחות הנסיעה. על אף שמדובר ברכב כבד ביותר, בעל משקל אדיר של למעלה מ-2 טון, שלל המערכות המתקדמות המותקנות בו מאזנות בצורה האופטימאלית את עצמן מה שיוצר בסופו של יום נסיעה אחידה, שקטה ונעימה למדי באופן שלא בא על חשבון הדינאמיות.. 

עיצוב פנימי וחיצוני של ה- A8
כיאה לכלל רכבי המותג, כך גם ה- A8 מעוצב בצורה קלאסית, סולידית ונעימה לעין, עיצובו אינו בולט ומוחצן בשונה ממקבילותיה דוגמת הב.מ.וו סדרה 7 או המרצדס S קלאס, אך יחד עם זאת, לא ניתן לפספס אותו, הוא מציג מראה עשיר ומכובד ביותר, הוא מתהדר בארשת ביטחון ויציבות גבוה ונחשב לאחד הרכבים היפים ביותר בקטגוריה. בכל הנוגע לעיצובו של תא הנוסעים, קצרה היריעה מלתאר את החוויה שבישיבה באחד ממושבי הרכב, מימדיו העצומים, מושבי העור הגדולים והמכובדים כסלון, המימד הפנימי המגוון ועוד מזכירים את ההרגשה שבישיבה באחד מהטרקלינים המפוארים ביותר. תא המטען  אדיר המימדים עומד על 520 ליטר וכולל פתרונות אחסון מדהימים. רשימת התוספות והאיבזור ארוכה ודמיונית וכוללת תוספות שהופכות את הנסיעה לתענוג של ממש לרבות מערכות עיסוי במושבים, מערכת שמע יוקרתית, קונסולת נהג מדהימה ביופיה הכוללת צג שעונים מרהיב מסך מגע גדול לשליטה נוחה ותפעול הרכב, חימום מושבים ועוד.

בטיחות מיירבית 
כחלק מהמגמה ההולכת ומתגברת בענף הרכב בכללותו לשיפור והעלאת רמת הבטיחות בעת נסיעה, כך גם יצרנית הרכב אודי נוקטת באמצעי בטיחות רבים המשפרים במידה ניכרת את רמת הבטיחות של הנהג והנוסעים. הדבר נכון בעיקר ככל המדובר ברכב הדגל של החברה ה- A8, שכן היא מאובזרת בשלל תוספות ואביזרים שמטרתם להעלות את רמת הבטיחות לרבות מערך שלם בן 8 כריות אויר, מערכת התראה בעת סטייה מנתיב, מערכות זיהוי למצבי עייפות הנהג ועוד. בדומה לרכבי פאר אחרים, כך גם ה- A8 לא נבדקה במבחני הריסוק הסטנדרטים של EuroNCAP, אך אין כל ספק כי הגודל האדיר, חוזקה המרהיב של השלדה ואביזרי הבטיחות הרבים מבטיחים נסיעה בטוחה ביותר.

תמורה איכותית למחיר
ה- A8 משווקת בתג מחיר שנע החל מ- 723,600 ₪ לגרסה הבסיסית ביותר ועד ל- 1,384,300 ₪ לגרסת ה- W12 Long הבכירה והגדולה ביותר, אין כל ספק שמדובר במחיר גבוה אך בהשוואה למתחרותיה לקטגוריה לרבות המזראטי קווטרופורטה, פורשה פנמרה, ב.מ.וו סדרה 7, לקסוס LS460 ועוד מדובר במחיר הגיוני ובמקרים מסויימים אף זול מהמצופה. אין חולק על כך שלאור ביצועיה וחווית הנהיגה אותה היא מספקת ה- A8 מעניקה לרוכש תמורה איכותית מלאה לכספו כמותה לא ניתן למצוא אצל המתחרות.

מבחן דרכים ל- A8
במבחן דרכים שנערך ל- A8 נרשמו ביצועי כביש אדירים, נסיעה במהירות של למעלה מ-250 קמ"ש נותנת את אותה תחושת שקט ורוגע המורגשת בנסיעה ב-25 קמ"ש, מערכת הקוואטרו המתקדמת מצמידה את הרכב לכביש בצורה האופטימלית גם בתנאי כביש או מזג אויר קשים. ה- A8 לא מתרגשת ולא מתאמצת גם לא בעליות חדות ובמקומות בהם מרבית כלי הרכב, מתקדמים וחזקים ככל שיהיו, משמעים את קולם הרם. על אף שעל פי הצהרת החברה לא מדובר במכונית ספורט בהגדרה, היא מהירה ביותר, כושר ההאצה שלה מרהיב ובהחלט עונה על כל הפרמטרים הנדרשים מרכב ספורט כהגדרתו. מבחני השוואה רבים שנערכו לרכבים השונים המשתייכים לקטגורית הפאר העניקו עדיפות בולטת ל- A8 שהצטיינה הן בנוגע למחיר והן בנוגע לביצועי הכביש המרהיבים.

מלכת הכביש הבלתי מעורערת
נתוניה המרשימים של ה- A8 מביאים למסקנה ברורה אחת- מדובר ברכב הפאר המוביל המספק נתונים מצויינים בכל הפרמטרים. הוא מושלם לאנשי עסקים הנדרשים לרכב גדול ויוקרתי אך אינם מעוניינים להתפשר על ביצועי כביש מרגשים ובלתי נשכחים. ה- A8 מספקת תחרות ראויה למתחריה לקטגוריה ומאובזרת בשלל תוספות חדשניות ואיכותיות המציגות ויוצרות את הרכב האופטימאלי. חסרונותיה המעטים המתייחסים בעיקר לגודלה ולקושי התמרון שבמכונית בסדר גודל כזה בעת נסיעה בעיר אינם מאפילים על הייתרונות הרבים והמשמעותיים ביותר המעניקים לנהג ולנוסע חווית נהיגה אותה לא ישכחו לעולם.
 
מחיר משוער
החל מ 727,200
שנות אחריות
3 שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
11
יתרונות
חסרונות
אבזור
מחיר
מנוע
ביצועים
מרווח
תחזוקה

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על אאודי A8
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר