השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
אופל אדם
Opel

מידע

אופל אדם
קטנה ואדירה מבית היוצר של אופל
אופל אדם, העירונית האופנתית מבית היוצר של יצרנית הרכב הגרמנית, הוצגה לראשונה בתערוכת הרכב הבינלאומית בפריז בשנת 2012 כמכונית חדשנית המיועדת בעיקר לקהל הלקוחות הצעיר. האדם אשר נקראה על שמו של מייסד החברה, מר אדם אופל, החלה להימכר לראשונה באירופה בשנת 2013 וזכתה להצלחה יפה ולאחוזי מכירות גבוהים, לכבישי ישראל עשתה היא את דרכה כשנה לאחר מכן, בשנת 2014 והתקבלה בקבלת פנים צוננת למדי, מצב שעד מהרה השתנה ובשנת 2015 נרשמו אחוזי מכירות גבוהים הרבה יותר. האדם מציגה תחרות ראויה לרכבי הפרימיום המשתייכים לקטגוריית רכבי המיני לרבות הפיאט 500 והמיני קופר, היא מתהדרת בעיצוב ייחודי ומקורי, רשימת אבזור עשירה ואיכותית, רמת בטיחות גבוה ביותר ומכניקה ברמה עולמית כיאה לכלל הרכבים מבית היוצר של החברה. בצד הפרקטי, משווקת האדם במרכב של  3 דלתות בלבד, 4 מקומות ישיבה, תא מטען קטן מיימדים ותא נוסעים מצומצם ביותר, אך ללא ספק יתרונותיה הרבים עולים על חסרונות אלה.

היצע מנועים ומכניקה מובילה
דגם האדם משווק בישראל עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח של כ1.4 ליטר המספק 87 כוח סוס המשודך לתיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית בעלת 5 יחסי העברה, שילוב חזק זה מספק נסיעה מהירה ביותר, ללא השתהות מיותרת או גמגום כלשהו מצידה של תיבת ההילוכים. החל משנת 2015 משווקת האדם גם עם תיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית בעלת 5 יחסי העברה. תחושת הזריזות הרבה מתחזקת תודות ליחסי העברה הקצרים כבר מסבוב הגלגלים הנוח בתחילת נסיעה. תיבת ההילוכים מותאמת להעלאות הילוכים מהירה ובכך יוצרת היא חסכון משמעותי בצריכת הדלק. חסרון פעוט עימו מתמודדת האדם ביחס לתיבת ההילוכים הידנית, נוגע להעברות ההילוכים אשר הינן מתבצעות באופן חלק במיוחד, בעיקר במעבר הין ההילוך הראשון להילוך השני, בעייתיות מוכרת זו נפתרת לחלוטין על ידי הרפיה קלה מדוושת הגז בעת העברת הילוך, חסרון זה בטל בשישים לעומת יתרונותיו הרבים של דגם האדם. אופל אדם משווקת בגרסה מנועית נוספת, גרסה ספורטיבית יותר, תחת השם אדם S ומתהדרת היא במנוע טורבו זק המספק 150 כוח סוס.

צריכת דלק יעילה
בכל הנוגע לצריכת הדלק נחשב דגם האדם לחסכוני למדי, על פי נתוני החברה צריכת הדלק עומדת על כ-19.6 קילומטר לליטר בממוצע ובפועל הצריכה הממוצעת עומדת על כ15 קילומטר לליטר לערך. נתון מדהים זה מתקבל הודות לשילובם של מספר מערכות שונות לרבות מערכת העצור וסע המתקדמת אשר עוצרת את פעילות המנוע בעת עצירת הרכב ובכך חוסכת דלק שבלעדיה היה מבוזבז לשווא, תיבת ההילוכים המתקדמת שתורמת רבות לצריכת דלק נמוכה  על ידי העלאת הילוכים מבוקרת וכמו כן המנוע המותאם אשר מצטיין בצריכה חסכונית של דלק.

עיצוב צעיר ואופנתי 
האדם זכתה לעיצוב ייחודי באופן שקשה להישאר אדיש אליו, החזית שלה מעוגלת קמעה והדלת האחורית של תא המטען משתלב בצורה מושלמת עם המראה הקוקטי והמהודר, בצידי הרכב מתוך פס עיצובי לבן המקנה לה יוקרה רבה וכמו כן מוצעת היא לשיווק במספר אדיר של שילובי צבעיים ייחודיים לרבות בצבעים מטאלים עדינים דוגמת תכלת וצהוב בהיר. את צבע הרכב רשאי לבחור הלקוח בהתאם לשילוב המועדף עליו שכן קיימת האופציה לעיצוב דו גווני המשלב צבע בגג הרכב עם צבע אחר בתחתית הרכב. שילוב הצבעים בא לידי ביטוי גם בפנים הרכב, מה שהופך אותו להרבה יותר ייחודי ומעניין. הדשבורד הקידמי מתדהר בציפוי של גומי רך בעל מרקם נעים למגע, הנהיגה נוחה בזכות המושבים האיכותיים ובמושב שליד הנהג נהנה הנוסע ממרחב רב. המושב האחורי לעומת זאת, נחשב לקטן ומצומצם במימדיו, גם בהשוואה לרכבי סופר מיני אחרים דוגמת הפיאט 500 או הסמארט. תא המטען בנפח של 170 ליטר מאפשר לאחסן בו את המינימום הדרוש עקב גודלו המצומצם, הגישה הבעייתית אליו והמבנה העמוק וצר שלו אשר מקשה על איחסון של ציוד גדול מימדים.

בטיחות מתקדמת כיאה לכלל רכבי החברה
כהמשך ישיר למגמה העולמית של כלל יצרניות הרכב, מגמה אשר נחשבת אופל לאחת ממידסייה, גם דגם האדם זכה לשלל רב של תוספות ושדרוגים שמטרתם העיקרית היא להעלות ולשפר ככל הניתן את רמת בטיחותם של הנוסעים. אבזור ייחודי זה כולל, בין היתר, מערך של כ-6 כריות אויר מתקדם, שלל מנגנוני בלימה, מערך התראה בעת סטייה מנתיב, מערכת למניעת בלימת פתע, התראה על מחסור בלחץ אויר בגלגלי הרכב ועוד. בנוסף עמדה האדם במבחני הריסוק על פי התקן האירופאי המחמיר וזכתה ל4 כוכבי בטיחות.

רמת אבזור מתקדמת המשפרת את חווית הנסיעה
חווית הנסיעה בדגם האדם משתפרת במידה ניכרת לאור קיומו של האבזור הרב הקיים בו, מערך האבזור כולל מערכת שמע מקורית בעלת יכולת לשליטה מלאה מגלגל ההגה, ציפויי עור מרהיבים בהגה ובידית ההילוכים, מערכת בקרת שיוט, חישוקים קלים, מחשב דרך מתקדם ועוד, תוספות אלה מוצעות כסטנדרט כבר בגרסת הבסיס. החברה מציעה חבילת תוספות נוספת שתהפוך את הנסיעה לחוויה בלתי נשכחת אשר כוללת חישוקים קלים בקוטר של כ-16 אינץ', תאורת פנים בעלת צבעים מתחלפים, דיבורית בלוטוס, מערכת מולטימדיה  Inelilink בעלת מסך מגע גדול מימדים המאפשר שליטה נוחה לתפעול בכלל הפונקציות המוצעות ברכב.
 
מבחן דרכים לאדם
במספר רב של מבחני דרכים שנערכו לאחרונה לדגם האדם הציג הוא נוחות נסיעה מרמה טובה למדי, לעיתים הורגשה קשיחות קלה אשר תרמה במעט לכושר הריסון של המרכב. המתלים הרכים נותנים גם הם את תרומתם הטובה ובניגוד לרבים מהדגמים המשתייכים לקטגוריית המכוניות הקטנות, האדם מצליחה לייצב עצמה במהירות, לחסוך מהנוסעים את מהמרות הכביש והדרך ולבודד את רעשי הכביש והמנוע בצורה האופטימלית ויעילה ביותר כך שלא ניתן להרגיש כל קפיצה או בור בדומה לנסיעה ברבות ממכוניות המיני המוכרות כיום. איכות הנסיעה  באדם גבוה ביותר, היא מאפשרת שיוט נעים בכביש הבין עירוני בכ-2,600 סל"ד על 100 קמ"ש, היא צולחת יפה עליות חדות ומצידה חוזק ועוצמה כאשר נדרשת האצה. אין כל ספק כי המקום בו היא מרגישה הכי בנוח הוא בעיר, בין הרחובות הצרים, יכולת התמרון שלה עולה על כל החסרונות ומציאת חנייה הופכת להיות משימה פשוטה. בסך הכל מציגה האדם אחיזת כביש גבוה ומהודקת, בלמים ראויים בעלי יכולת נשיכה ראשונית מכובדת.
 
למי מתאים דגם האדם?
גודלה קטן המימדים של האדם מגביל את קהל היעד אליו היא מיועדת, על כן נחשבת היא למושלמת בעבור ציבור הנהגים אשר נדרש לרכב קטן ונוח, חובבי ביצועי הכביש המרגשים. היא אינה מתאימה למשפחות גדולות הנדרשות לציוד רב או למבוגרים שיתקשו להתקופף בעת הכניסה למושב האחורי. תג המחיר שלה מתחיל מ98,900 ש"ח לגרסה הבסיסית ובהשוואה לתחרותיה לרבות האלפא רומיאו מיטו, הלנצ'יה אפסילון, הפיאט 500 ועוד, נחשבת היא למשתלמת וחסכונית ביותר באופן אשר עתיד למצב אותה בפסגת הקטגוריה אליה היא מתשייכת. נסיעה באופל אדם נחשבת לנעימה ומרגשת, היא משלבת ביצועי כביש מרהיבים עם עיצוב ונראות שלא תשאיר אף עין אדישה.
מחיר משוער
91,200
שנות אחריות
3 שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
19.6
יתרונות
חסרונות
איכות חומרים
מחיר
עיצוב
ביצועים
בטיחות

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על אופל אדם
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר