השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
סקודה סיטיגו
Skoda

מידע

סקודה סיטיגו
סקודה סיטיגו - מיני עירונית חסכונית ונעימה לנסיעה
הנציגה הראשונה של יצרנית הרכב סקודה בקטגוריית רכבי המיני העירוניים היא הסיטיגו המרשימה אשר נחשבת לאחד הדגמים המרווחים והנוחים בקטגוריה, היא מהווה את התשובה הראויה של סקודה לדמים מובילים דוגמת היונדאי i10, פולקסווגן אפ, סיטרואן c1 ועוד שלל דגמים אהובים ומבוקשים ביותר. דגם הסיטיגו הוצג לראשונה בשנת 2011 לשוק הנהגים הצ'כי בלבד ולאחר מכן הוצג הוא לשווקים נוספים לרבות השוק הישראלי בשנת 2012. לדגם הסיטיגו שתי אחיות תאומות מבית היוצר של קונצרן פולקסווגן הן דגמי הסיאט מיי והפולקסוואגן אפ אשר נחשבות כמעט לזהות בפרמטרים רבים לרבות ביחידות ההנעה, אלמנטים עיצוביים ובתוספות האבזוריות השונות, אך נבדלת אחת מהשניה בצורת המרכב שכן הסיטיגו משווקת היא רק במרכב 5 דלתות מורחב. במרוצת השנים בהן משווק דגם הסיטיגו זכה הוא לאחוזי מכירות גבוהות וביקוש אדיר. בשנת 2017 הוצג דגם הסיטיגו בגרסתו מתוחת הפנים הכוללת עיצוב מחודש, תא נוסעים המעוצב בצורה מודרנית יותר ורשימת אבזור חדישה ועשירה במיוחד, אך בניגוד לאחיותיה התאומות לא זכתה היא לגרסת המנוע TSI המחוזק.
 
היצע מנועים קטנים אך חזקים
דגם הסיטיגו משווק בשוק הישראלי עם יחידה מנועית אחת, מדובר במנוע בנזין בעל שלושה צילנדרים בנפח של 1.0 ליטר בשתי גרסאות הספק שונות, הגרסה הבסיסית מספקת 60 כוח סוס המפיקה מומנט מרבי של 9.6 קמ"ג, המשודכת לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית בעלות 5 מהירויות, גרסה מנועית זו בשילוב עם תיבת ההילוכים מציגים כושר האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-14.4 שניות בלבד. הגרסה המתקדמת יותר מספקת 75 כוח סוס ומפיקה מומנט מרבי לגרסת המנוע הבסיסית של 9.6 קמ"ג ומשודכת לאותן תיבות הילוכים אוטומטיות או ידנית אך מספקת היא כושר האצה טוב יותר מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-13.2 שניות בלבד ובכך משתפרים משמעותית ביצועי הכביש. 
 
יכולות נסיעה גבוהות עם ביצועי כביש יפים
סקודה סיטיגו מציע איכות נסיעה עירונית טובה בדומה לאיכות הנסיעה המתקבלת בשימוש ברכב גדול ויציב יותר. בעת נסיעה מחוץ לעיר נוחת הנסיעה נפגמת במידת מה, היציבות מתערערת ומשקלו הנמוך של הרכב נותן את אותותיו, אך עדיין ניכר כי היא אחד הרכבים הטובים ביותר הקיימים בקטגוריה. בעת שימוש בתיבת ההילוכים הרובוטית, אופי הפעולה מעט אגרסיבי ולא חלק, העברות ההילוכים לעיתים מטלטלות את הרכב, בעיקר בעת נסיעה במהירות נמוכה, בזמן ביצוע זינוקים בעליה ובחניות. יכולות בידוד הרעשים טובות ומעודנות, יושבי הרכב לא יבחינו ברעשים חיצוניים הנוסעים מפעולת המנוע או מרעשי הרוח. יכולות ההיגוי גבוהות וטובות, מסייעות בצורה משמעותית לכושר התמרון העירוני אם כי מתמודד הרכב עם זוית ראיה לקויה כתוצאה מהקורה הקדמית אשר יוצרת שטח מת מעט גדול מהממוצע. המתלים של דגם הסיטיגו מכויילים על הצד הנוקשה שלהם אך כושר הספיגה שלהם טובה ביותר ומאפשרת נסיעה חלקה תוך שמירה על תא הנוסעים מזעזועי ופגעי הכביש הרבים. 
 
נתוני צריכת דלק אטרקטיביים למדי
על מנת להיחשב לאטרקטיבי חייב דגם הסיטיגו לעמוד בנתוני צריכת דלק איכותיים ביותר וזאת לאור הנתונים החסכוניים ביותר המקובלים בקטגוריה, והוא אינו מאכזב, בהתאם לנתוני היצרן הרשמיים עומדת צריכת הדלק הממוצעת של הדגם על כ-21 ק"מ לליטר בתנאים אופטימליים. בעת נסיעה בפועל צריכת הדלק גבוה יותר ועומדת על כ-16 ק"מ לליטר לערך בנסיעה ממוצעת משולבת, אך עדיין מדובר על נתוני צריכה אטרקטיביים וחסכוניים ביותר המיישרים קו בצורה טובה עם יתר הדגמים המובילים. נתוני צריכת דלק אטרקטיבים אלה מתקבלים בעיקר הודות למשקלו הנמוך של הרכב, נפח המנוע המצומצם ותיבת ההילוכים היעילה אשר מכויילת להעברת הילוכים מתוזמנת וחסכונית בצריכת אנרגיה.
 
עיצוב קליל, צעיר ונעים לעין
נתוניו החיצוניים של דגם הסיטיגו עומדים על אורך של 356.3 ס"מ, רוחב של 164.5 ס"מ, גובה של 147.8 ס"מ ובסיס גלגלים של 242 ס"מ, נתונים אלה נחשבים למכובדים ביותר ביחס לקטגוריה. במסגרת מתיחת הפנים שנעשתה בדגם בשנת 2017 עודכן העיצוב החיצוני והוכנס פגוש קדמי חדש, גדול ומאסיבי יותר מבעבר, הגריל הוחלף בגריל בולט יותר, הוחלף מכסה המנוע במכסה חלק ומרשים הרבה יותר ופינות הרכב עוגלו במידת מה ביחס לעיצוב היוצא. חזית הרכב כוללת תאורת לד מרשימה ביותר המעניקה לו מראה קלאסי ויפה יותר מבעבר ואילו בחלקו האחורי של הרכב יחידות התאורה הגדולות נותרו כשהיו. סך הכל המראה כללי המתקבל של דגם הסיטיגו נאה למדי באופן קלאסי שאינו מושך את העין יתר על המידה. 
 
תא נוסעים נעים, מעוצב ומרווח
בדומה לשינויים העיצוביים שהוכנסו לאחרונה בתא הנוסעים של דגם האפ מבית פולקסווגן, גם דגם הסיטיגו זכה לעדכון משמעותי בעיצוב של תא הנוסעים, במסגרת עדכון זה הוחלף גלגל ההגה בגלגל הגה חדש בעל כפתורי שליטה על מערכת השמע והדיבורית, עודכן המראה של לוח המחוונים בלוח מחוונים חדיש ומודרני אשר כולל מערך מחשוב מורחב, קונסולה מרכזית גדולה ביותר לתפעול נוח של פונקציות הרכב ועוד שלל שדרוגים נעימים לעין אשר יוצרים מראה מרהיב ושימושי. המרווח בתוך תא הנוסעים טוב למדי, מתאפשרת ישיבה אופטימאלית ל4 נוסעים (לא קיים מושב חמישי) עם מרווח ברכיים סביר כמקובל בקטגוריה. תא הנוסעים של דגם הסיטיגו אינו גדול אך מספק בהחלט וכולל 251 ליטרים הניתנים להגדלה של עד 959 ליטרים על  ידי קיפולה של שורת המושבים האחורית.
 
אבזור וגימור סבירים ביותר
בניגוד לרבות מהמתחרות לקטגוריית רכבי המיני העירוניות, נחשב דגם הסיטיגו לדל מאוד מבחינה אבזורית, רשימת האבזור מינימאלית ואינה כוללת פינוקים אשר קיימים ברשימות אבזור הקיימות אצל מתחרים רבים. למרבה הצער, רשימת האבזור הקיימת אינה כוללת מראות חשמליות, חווי אורות, שליטה של הנהג על החלון הימני או פתחי איוורור מרכזיים כלל, היא מוצעת בשתי רמות אבזור, רמה בסיסית הקרויה אמבישן הכוללת אופציה לכיוונון גובה המושבים, מערכת שמע מקורית בעלת 2 רמקולים עם כניסת AUX, חלונות חשמליים קדמיים ועוד. רמת הגימור הגבוה יותר קרויה אלגנס והיא מוסיפה לרשימה מראות צד חשמליות, מחשב דרך מתקדם, צפויי עור להגה וידית ההילוכים, שילובי גוונים בעיצוב תא הנוסעים, חלונות אחוריים כהים, פנסי ערפל וחישוקים קלים.
 
רמת בטיחות גבוהה ומתקדמת
בכל הנוגע לתחום הבטיחות נחשב דגם הסיטיגו לפורץ דרך, הוא מצטרף למגמה ההולכת ומתחזקת לשיפור רמת הבטיחות הננקטת . דגם הסיטיגו הינו הדגם היחידי בקטגוריה המוצע עם מערכת בלימה אוטומטית המאפשרת לרכב לבצע בלימה ישירה של הרכב עד למהירות של כ-30 קמ"ש, כמו כן מוצע דגם הסיטיגו עם שורה ארוכה של אביזרים יעודיים נוספים המשפרים במידה ניכרת את רמת הבטיחות בעת נסיעה ובכללם מערכת בקרת יציבות, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערך בן 4 כריות אויר ועוד שלל אביזרים העניקים לנהג את תחושת הבטחון הגבוה לה הוא נדרש. בנוסף עמד דגם הסיטיגו במבחני הריסוק המחמירים בהתאם לתקן האירופאי של EuroNCAP אשר זיכו אותו בציון המקסימאלי של 5 כוכבי בטיחות. רמת הבטיחות הגבוה של הדגם הופכת אותו למתאים ביותר למשפחות צעירות הנדרשות לנסיעה ברמת בטיחות גבוה.
מחיר משוער
החל מ 62,990
שנות אחריות
2 שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
22.2
יתרונות
חסרונות
איכות בניה
ביצועים
מרחב פנימי
איבזור
מחיר

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על סקודה סיטיגו
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר