מחירי הרכבים היו מפורסמים מזה שנים רבות באמצעות חברת "לוי יצחק"  - חברת שמאים שהעריכה מדי חודש את המחירים לרכבים חדשים וישנים. המחירים הללו היו האורים והתומים של סוחרי הרכבים, המוכרים והרוכשים הפרטיים, והוא השפיע על מחירי השוק, בדיוק באותו אופן שמחירי השוק היו משפיעים עליו. לאורך השנים, חברות שונות ניסו להשפיע ולכבוש את קהל הסוחרים הרכב – בין אם קבועים או אקראיים – באמצעות מחירוני רכב תחליפיים אולם ללא הצלח; כיום ניתן להצביע על מחירון רכב נוסף – "יד 2" אשר תפס שיטת חישוב משלו.

יד 2 מבוסס על מדידות בזמן אמת
יד 2 מבוסס על מדידות בזמן אמת

שיטת החישוב של מחירון יד 2

יד 2 מבוסס על מדידות בזמן אמת. מדידות אלו כוללות עבודת שמאים וסטטיסטיקאים של אנשים מובילים במקצועות הרכב. מדי חודש המחירון יכול להשתנות בהתאם לעסקאות הנערכות באתר. עם הסרת המודעה למכירת הרכב, המפרסמים מתבקשים לעדכן מה היה המחיר של המכירה – את הנתונים הללו מעבדים לכדי מחירון רכב.
מחיר המחירון ישפיע במידה ניכרת על מחיר ביטוח לרכב
מחיר המחירון ישפיע במידה ניכרת על מחיר ביטוח לרכב

השפעת מחיר מחירון על ביטוח רכב

מחיר המחירון ישפיע במידה ניכרת על מחיר ביטוח לרכב, כך שמתוך מחיר הרכב החדש נגזר מחיר שנתונים ישנים, ועל פי המחיר הזה, שווי ערכו של הרכב באופן מציאותו – קובעים את ההחזרים בביטוח