ישנם הרבה רכבים וסוגים שונים של רכבים שלא ניתן לקנות בארץ, לימוזינות ארוכות, רכבי פאר שונים וכדומה. כיום ישנם מספר רב של רכבים שלא ניתן לרכושם בארץ ממגוון סיבות. או שהיבואן הרשמי לא מביא אותם לארץ או שליצרן הייחודי אין כלל סוכנות בארץ. רכבים אלו מגיעים אך ורק דרך יבוא אישי באופן פרטי או דרך חברות ייעודיות לכך.
באופן כללי לאחר הרפורמה בתחום ניתן לומר שכמעט כל רכב זול יותר לייבא באופן אישי
למי מתאים ייבוא אישי?
באופן כללי לאחר הרפורמה בתחום ניתן לומר שכמעט כל רכב זול יותר לייבא באופן אישי ולא לרכושו דרך סוכנויות הרכב, אך ההבדלים המשמועתיים ביותר הם בתחום רכבי היוקרה והספורט. הפערים במחירים בכל תחום זה הם גבוהים יותר ומשמעותיים יותר ועל כן הבירוקרטיה וההתעסקות בכך הופכת למשתלמת יותר. רכבים של עד 200,000 ש"ח עדיין יהיו זולים יותר אך לעיתים כל ההתעסקות והבירוקרטיה הופכות את הנושא למשתלם פחות. רכבים בייבוא אישי לא חייבים להיות חדשים. ניתן לייבא באופן אישי רכבי אספנות מיוחדים או דגמים אחרים.
על מנת לייבא רכב באופן אישי יש לעשות מספר דברים שחלקם קצת בירוקרטיים אך הם שווים את המאמץ
מה עושים על מנת לייבא?
על מנת לייבא רכב באופן אישי יש לעשות מספר דברים שחלקם קצת בירוקרטיים אך הם שווים את המאמץ. דבר ראשון יש לבדוק שלדגם המבוקש יש נציגות בארץ, במידה ולא לא ניתן לייבא את הרכב. לאחר מכן יש למלא טפסים של משרד התחבורה המגדירים את הקונה כיבואן, לאחר מכן יש להציג אישור ממוסך מורשה שמתחייב כי הוא יודע לטפל ברכב ולבסוף יש להראות אחריות בינלאומית מהיצרן. כיום בארץ יש מספר סוכנויות ומשרדים שמייעצים ומסייעים ברכישת רכב ביבוא אישי.
מה עושים עם שירות ומוסכים?
הבעיה העיקרית מופיעה בתחום. על מנת להשיג חלפים לרכבים יש להסתמך על האחריות הבינלאומית ולשלם כסף רב בעבור חלפים אלו ובעבור הטיפולים השונים. כמו כן הליך הייבוא של החלפים יכול לקחת זמן רב.