כיום ישנן מאות מכוניות בארץ שפועלות באמצעות הנעת גז, וצפוי שמספרן רק ילך ויגדל. עלות ההסבה נעה בין 6,000 שקלים בממוצע ל- 10,000 שקלים. השאלה היא אם תוספת של הוצאה שכזו בקניית רכב משפחתי חדש שעולה כיום בממוצע כ-120,000 שקלים (רכב ירוק זוכה גם בהטבת מיסוי ביבוא), עשויה להפחית ולהוזיל את הוצאות הדלק השנתיות? אומדים את מחיר הוצאות הגז החודשיות כפחותים במעשרות אחוזים, כאשר החיסכון רק יכול ללכת ולגדול ככל שההוצאות אמורות לגדול בעקבות נסיעות מרובות.
כיום ישנן מאות מכוניות בארץ שפועלות באמצעות הנעת גז
מגבלת תחנות תדלוק גז
לבינתיים, ישנו עניין של תשתיות, כמו אלו שבעלי מכוניות הפועלות על סוללות (חשמליות והיברידיות). ישנה כמות קטנה יחסית של תחנות תדלוק בגז. המשמעות היא שהרכב יאלץ לבצע סטייה במסלולו על מנת לאחסן בו מלאי חדש של בלוני גז. הוא גם מוגבל מבחינה זו, שחלק גדול מתא המטען שלו יאלץ לאכסן את בלוני הגז עצמם – לפיכך רצוי שהרכב יהיה בעל תא מטען גדול.
הרכב יאלץ לבצע סטייה במסלולו על מנת לאחסן בו מלאי חדש של בלוני גז
מה לגבי ביטוח רכב מתאים?
חשוב לברר לא פחות אודות הביטוח לרכב, למרות שעדיין מדובר במערכת חדשה יחסית שלא נבדקה לאורך זמן. חלק מחברות הביטוח אינן מכניסות את המערכת הזו לביטוח הרכב, אלא מתמחרת את המערכת באופן נפרד מהביטוח הרגיל. התוספת יכולה להגיע לכ- 10% לערך ממחיר ביטוח רכב רגיל.
המדריך לרכישת רכבים ירוקים
רכב ירוק עולה פחות כסף, על כן – כך מקווים, יותר אנשים ישתמשו ברכבים כאלו, ואולי אפילו תהיה לאלו נישה גם בתוך רכבי הליסינג וההשכרה. לפחות בסין, שואפים להפוך את הרכבים הירוקים לשוק הרכב הגדול בעולם בתוך מספר שנים. לנו נותר רק להמתין ולראות.