אפשרויות רכישת הרכב רק הולכות וגדלות משנה לשנה. בזמן האחרון נוספו פתרונות מימון לרכבים חדשים וגם לרכבים יד שניה בסוכנויות ליסינג שונות ברחבי הארץ. ההתלבטות היא רבה. אחרי שכבר מנסים לגבש את הדגם של הרכב הספציפי שרוצים לקנות (ותמיד רצוי להתכונן לאיזו פשרה – לצבע שונה, למחיר מוטה לכאן או לשם, לשנתון נמוך יותר ועוד), לפעמים דווקא הדגם הזה שכל כך המליצו לכם עליו – הוא זה שאזל מהמלאי אצל הסוכנויות, וזה לא נמצא אפילו בסניף המרוחק ביותר. לכן, גם כשמתפשרים על דגם אחר וגם כשבודקים את מה שרוצים צריך לעשות בדיקה מוקדמת.
היסטוריה של הרכב
מה זה אומר – "ההיסטוריה של הרכב"? הרי אתם הייתם רוצים שנתון לרכב צעיר ככל הניתן ולא רכב משנת תרפפ"ו. הכוונה כאן היא לטיפולים שהוא עבר והאם יש לו היסטוריית תאונות. דרשו ספר טיפולים מקורי של הרכב, ומצאו האם הרכב עבר טיפולים במוסך מורשה, האם החלפים מקוריים, מה אומרים הטיפולים שהוא כבר עשה. במגזר התאונות, יש הרבה יותר בדיקות.
תיקונים ופגיעות ברכב
כשרשום "תיקוני פחחות וצבע", עברו סביב הפאנלים של החלונות. האם רואים שאריות צבע מתקלף? האם ישנם סימנים שהרכב עבר צביעה? רצוי לבדוק את הרכב לאור יום ולראות אם חלק אחד של הרכב אינו צבוע בגוון מעט שונה ומצביע על תאונה שהוא עבר. לזה אפשר להוסיף בדיקה של חריקות דלת בכל אחת מדלתות הרכב, הבדלים בגובה הפח (גם במילימטרים) בחיבורים, ואפילו פשוט לשאול את המוכר – במיוחד לגבי פגיעות שלדה שלא תעבורנה טסט.
לקחת לבדיקה אובייקטיבית
המצא חן בעיניכם הרכב? יופי, עכשיו לוקחים אותו לבדיקה. אין לוותר על הבדיקה הזו, גם אם למראית עין הרכב נראה תקין מכל הבחינות. בדיקה עולה על כל התקלות שעלולות להכשיל במבחן הרישוי או בבטיחות הרכב. ישנן בדיקות שמכינות את הרכב לחורף, שבודקות תקינות בלמים וזיהום אויר, ואת זה לא ניתן לראות בעין בלתי מזוינת.