אתם מפנטזים על רכב חדש מהשקיות, אולם המצב הכלכלי מאפשר כרגע בעיקר רכישה של רכב יד יש שנייה מפרטי או רכב יד שנייה מליסינג. יכול להיות שהחלטתם דווקא להתמקד ברכב מהסוג היקר כרכב חדש, אולי משנתון של שנה קודמת או שלוש שנים לאחור, כשידוע שערכו של הרכב יורד באופן משמעותי דווקא בשלוש שנות חייו הראשונות, ירידת ערך שלא הייתם מעוניינים לספוג בכיס שלכם. דווקא עכשיו יכול להיות הזמן הנכון להתחיל לפתור התלבטויות – ולהחליט ממי לקנות את הרכב, כשזה יכול להיות חשוב לא פחות מאשר איזה רכב לקנות.
את הרכב, לרוב שמים לב למראהו החיצוני
בקניית מכוניות יד שנייה – מה חשוב לבדוק?
רכישה של מכונית מיד אחרת שהשתמשה בו או תיווכה אותו נראית קשה יותר מרכב חדש, שם מובטח רכב עם פחות "הפתעות". כשרוכשים את הרכב, לרוב שמים לב למראהו החיצוני, ויש שיתפתו להאמין כי ריח טוב ורכב מבריק מבפנים יכולים להשלים את העסקה. הדברים החשובים באמת כנראה נסתרים מן העין, ולא את כולם המוכר יגיד.
רצוי להגיע עם אדם שמבין ברכבים לנסיעת המבחן ברכב
להתעמק במה שניתן לגלות לבד, והשאר – בבדיקת הרכב
ראשית, רצוי להגיע עם אדם שמבין ברכבים לנסיעת המבחן ברכב. גם אם לא מתאפשר, יש לנסוע כשאתם קשובים ביותר: כשנכנסים לרכב, רצוי לשמור על שקט (את מערכת השמע תבדקו לאחר מכן). לשמוע אם אין רעשים מוזרים כשהרכב מתניע, מעביר הילוך, לחוש ברעידות לא נוחות בהגה ועוד.
מה תגלה הבדיקה לרכב?
ישנן שתי בדיקות שעורכים לרכב. הראשונה תהיה בסוכנות הליסינג לפני המכירה אם מחליטים לרכוש משם את הרכב, והשניה- תהיה ביוזמת הרוכש, במוסך מוסמך לבדיקות טסטים ולפני רכישה. שם יתומצת מצב השסי (השלדה) של הרכב, המנוע (יאמרו אם המנוע מקורי או לא) והגיר – רצוי שעל הכול תהיה אחריות של לפחות שלושה חודשים ממועד המכירה.