שווי מס הינו סכום כסף קבוע שמתווסף למשכורות העובדים כדי לחשב מס. אם בעבר ה"סידור" שבין העובד למקום תעסוקתו היה דרך הברוטו והנטו לא ניזוק משום שנרשמה לו תוספת למשכורת עליה המעסיקים מזדכים במס והחוכר נהנה מכך, הרי שכיום הטיפול ברכבי חכירה מליסינג כרוך בתשלום הטבת שווה כסף, כלומר ההטבה הזו נכנסת לנטו, מה שמעלה את מדרגת המס ולעלות לעובד במס רב יותר, זאת לפחות על פי התקנות החדשות לשווי מס רכב משנת 2011.
על פי התקנה החדשה לשנת 2011, שווי המס עומד על 2.5% ממחיר הרכב
כיצד מחשבים את המס על רכבי ליסינג?
על פי התקנה החדשה לשנת 2011, שווי המס עומד על 2.5% ממחיר הרכב לרכבים שרשומים משנת 2010 ואילך ומנויים על אחת משבע קבוצות המחירים (שווי שימוש ברכב). באשר לרכבים שרשומים מלפני מועד זה, הם יחויבו לפי קבוצות מחיר. תוך כך, מעניקים הפחתה של כ- 520 שקלים, כשהמטרה בכך הייתה לקדם את האנרגיה הירוקה ולחסוך באנרגיה מזהמת.
בהתאם לתקנות החדשות, ישתלם יותר ברוב המקרים לשכור רכב מחברת ליסינג באופן פרטי
האם עדיף לשכור רכב באופן פרטי?
בהתאם לתקנות החדשות, ישתלם יותר ברוב המקרים לשכור רכב מחברת ליסינג באופן פרטי, ואולי אפילו למצוא את המסלול המתאים לליסינג פרטי. הליסינג הזה מתאים את התנאים לתשלום אצל הלקוח, וניתן לקחת הלוואה ממקורות חוץ בנקאיים, כזו שאינה סוגרת את המסגרת של האשראי.
מהן שבע הקבוצות לשווי מס?
שווי מס מדרגה 1 כולל רכבים עד למחיר 92,000 ₪. קבוצה 2 – עד 111,000 ₪. קבוצה שלישית היא עד 130,000 ₪. הקבוצה הרביעית עד ל- 147,000 ₪. קבוצה 5 עד 191,000 ₪, שישית עד 273,000 ₪ ומעבר לכך נמצאת קבוצה 7.